آمادگی مناطق آزاد برای واگذاری مدیریت مناطق جدید به بخش خصوصی

مومنی گفت: اگر بخش خصوص اهلیت فنی، مالی و برنامه ای داشته باشد این آمادگی را داریم تا با رعایت تشریفات قانونی مدیریت مناطق جدید را به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «حمیدرضا مومنی » شامگاه امشب(شنبه، ۲۵ اردیبهشت) در جلسه شورای اداری منطقه آزاد انزلی گفت: در‌ مناطق آزاد جدید به دنبال ایجاد یک پلتفرم هوشمند و الکترونیکی هستیم تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که ارباب رجوع به‌صورت صد در صد الکترونیکی خدمات بگیرد.

 

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: ساختار سازمانی دبیرخانه شورایعالی مناطق دستخوش تغییرات شده است و بنا داریم با کوچک سازی و بهره مندی از نیروی کیفی به پویایی هرچه بیشتر برسیم. حوزه فناوری اطلاعات نیز حوزه ای است که دو رکن «شفاف سازی» و «دقت» را تامین خواهد کرد و باید مستقیما زیر نظر مدیران عامل سازمان ها فعالیت کند.

 

وی تاکید کرد: حوزه تامین مالی امروز یکی از واجب ترین اقدامات مناطق است و با توجه به اینکه به‌زودی زمین فروشی علی الخصوص خام فروشی زمین را ممنوع کنیم، این حوزه جایگزین جدی بازارهای پولی و مالی است.

 

مومنی با اشاره به توانمندی بسیار بالایی که در عرصه منابع مالی در محدوده مناطق وجود دارد گفت: تاسیس بانک تخصصی مناطق آزاد می تواند رفع کننده این مشکل باشد لذا از شخص رییس جمهور پیگیر این مهم هستیم.

 

وی عملکرد حوزه روابط عمومی در مناطق را یکی از مهمترین حوزه ها عنوان کرد و اطلاع رسانی مناطق آزاد در تمام سطوح قابل را قبول ندانست و افزود: می بایست با یک نگاه تخصصی و با برنامه واقعیت های مناطق و عملکرد مثبت مناطق به اطلاع عموم برسد.

 

مومنی افزود: به دنبال تبدیل شبکه رادیویی و  تلویزیونی کیش به شبکه ملی مناطق آزاد کشور هستیم و در این راستا پیشنهاد این امر را تهیه کرده و تا حصول نتیجه پیگیر این موضوع خواهیم بود.

 

وی خاطر نشان کرد: مناطق آزاد باید به‌صورت مداوم شاخص ها و اطلاعات خود را ممیزی و بروزرسانی کنند زیرا اطلاعات صحیح پایه تصمیم گیری واجرای موثر است.  

 

مومنی با اشاره به سفر‌ی که به منطقه آزاد ارس داشت و گزارش ۳۰مورد مشکلات بخش خصوصی از این منطقه گفت: با پیگیری های انجام‌شده ۲۹ مورد از این موارد در مدت یکماه حل شده است و تحقق شعار سال به‌عنوان تکلیف بر همه مسئولان واجب بوده و این امر تنها با تلاش و باور امکان پذیر خواهد بود.

 

وی ارائه نقطه نظرات کارشناسی مناطق در بازنگری قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و قانون برنامه هفتم توسعه کشور را ضروری اعلام و تاکیدکرد: این کار یکی از ماموریت های کارشناسانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است.

 

*تلاش منطقه آزاد انزلی برای دستیابی به درآمد پایدار

«علی اوسط اکبری مقدم» نیز در این جلسه به موقعیت جغرافیایی و مزیت‌های منطقه‌ای منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: این منطقه به لحاظ قرار گرفتن در نقطه استراتژیک اقتصادی و ایجاد زیرساخت های تجاری و ترانزیتی می‌تواند سهم بالایی در اقتصاد ملی داشته باشد و با تکمیل پروژه های زیرساختی در تلاشیم که بتوانیم درآمد پایداری برای سازمان منطقه آزاد انزلی ترسیم کنیم.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تشریح ردیف های درآمدی و اعتباری سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: در شاخص های مختلف اقتصادی تلاش شده تا علیرغم همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، در حوزه کسب درآمد شاخص های خود را ارتقاء دهیم ودر این راستا این منطقه به کانون توجه سرمایه گذاران تبدیل شده است.

 

*منطقه آزاد انزلی می تواند هاب داد و ستد کالا در حوزه اوراسیا باشد

«اصغر امانی » رئیس انجمن سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی ضمن تقدیر از عملکرد بخش‌های مختلف این سازمان در زمینه ارائه خدمات به سرمایه گذاران گفت: منطقه آزاد انزلی می‌تواند به عنوان هاب داد و ستد کالا در حوزه اوراسیا باشد و ظرفیت های این منطقه منجر به استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شده و نیاز است بستر لازم جهت ایجاد پروژه های صنعتی و زیرساخت های تجاری در این منطقه افزایش یابد.

 

*دست اندرکاران حوزه اقتصادی برای رفع نیاز کشور تلاش کنند

حجت‌الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » امام جمعه بندر انزلی نیز در این نشست خواستار تلاش دست اندرکاران حوزه اقتصادی به منظور رفع نیاز کشور شد و تشریح کرد: در شرایطی که کشور در تحریم های ناجوانمردانه به سر می‌برد با تکیه بر توان داخلی و رفع موانع همه موظف به تلاش هستیم تا از خسران در حوزه اقتصادی و معیشتی جلوگیری کنیم.

 

در این نشست اعضای هیئت مدیره و معاونان این سازمان گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور توسعه فعالیت های منطقه آزاد انزلی در سال ۱۴۰۰ و شیوه های کسب درآمد و ارائه خدمات نوین ارائه کردند.

 

 

کد خبر 1056850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha