فردوسی شناسنامه و هویت ایران است

محدثی خراسانی گفت: فردوسی برگزیده ای شاخص برای معرفی ادبیات ایران به جهان است و به عبارتی می توان او را شناسنامه و هویت ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « جواد محدثی خراسانی» امروز یکشنبه (26 اردیبهشت) در برنامه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که با مشارکت کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد برگزار شد؛ ضمن تشکر از نهاد کتابخانه های عمومی کشور  و اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: فردوسی در نوع خود یک مجموعه فرهنگی در تاریخ ادبیات ایران است؛ در واقع فردوسی حاصل قرنها زیست خردمندانه و حکیمانه انسان است.

 

عضو شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه فضیلتها، ارزش ها و میراث فرهنگی در طول تاریخ در اشعار فردوسی تبلور پیدا کرده است؛ گفت: فردوسی برگزیده ای شاخص برای معرفی ادبیات ایران به جهان است و به عبارتی می توان او را شناسنامه و هویت ایران دانست.

 

وی رنج سی ساله فردوسی را برای سرودن شاهنامه بیشتر از یک عدد در پیشینه سه هزار ساله زیست و اخلاق جامعه ایران دانست و افزود: فردوسی همزمان با ورود اسلام و زبان عربی به ایران زیست و سعی کرد در آن وادی زبان فارسی را از ادغام با زبان های دیگر مصون نگاه دارد.

 

محدثی خراسانی گفت: شاهنامه و به تبع آن نقاله خوانی، اجرای نمایشنامه و داستان گویی شاهنامه ای از رسانه های قدرتمند انتقال دهنده فرهنگ ایران است.

 

کد خبر 1056923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha