اشعار فردوسی بعد از گذشت هزاران سال برای خواننده تازگی دارد

قزوه گفت: فردوسی بعد از گذشت هزاران سال از سرودن شاهنامه هنوز هم تازگی، طراوت و تأثیر خود را بر روی آدمیان حفظ کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « علیرضا قزوه » امروز یکشنبه (26 اردیبهشت) در برنامه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که با مشارکت کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد برگزار شد؛ گفت: فردوسی همواره از حکمت گفته است و حکیم کسی است که در خردورزی کامل باشد یعنی باید آموزه هایش در حوزه دانش، علم و اخلاقیات در آموزه های زبان فارسی در نهایت باشد.

 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی هند فردوسی را یکی از بزرگترین حماسه سرایان جهان خواند و افزود: فردوسی را می توان شاعری مدرن دانست چرا که بعد از گذشت هزاران سال از سرودن شاهنامه هنوز هم تازگی، طراوت و تأثیر خود را بر روی آدمیان حفظ کرده است.

 

وی اشعار شاعران هندی را تحت تأثیر عرفان فردوسی دانست و گفت: فردوسی در شاهنامه از بحث خرد و کلمه خرد بسیار استفاده کرده است به عبارتی ابزار کار فردوسی خرد است.

 

قزوه با اشاره به داستان فریدون افزود: خرد، دانش و شکیبایی را باید شکار کرد که مستلزم آن داشتن دین(اعتقاد)، خرد، نیک بختی(لطف الهی) و فره ایزدی(ذات انسان) است.

 

کد خبر 1056951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha