توجه به شاهنامه یکی از ضروریات جامعه مدرنیزه امروز است

گیلانی گفت: در جهان مدرنیزه امروزی که ثروت را بهتر از علم می دانند توجه و اهمیت به شاهنامه واجب و لازم است چرا که فردوسی در بیت بیت این اثر ما را به کسب علم و دانش و خرد دعوت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «نجم الدین گیلانی» امروز یکشنبه (26 اردیبهشت) در برنامه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که با مشارکت کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد برگزار شد؛ گفت: شاهنامه و فردوسی یک کتاب و کتابخانه هستند که می توان از هر بیت آن درس زندگی گرفت.

 

استاد و عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه فردوسی با اشاره به نوشتن شاهنامه در طول سی سال افزود: فردوسی از جان و ثروتش بدون هیچ چشمداشتی و فقط با نیروی عشق برای سرودن شاهنامه وقت گذاشت.


وی شاهنامه را نه تنها یک اثر ادبی بلکه تاریخ نگاری از دوران زندگی او دانست و گفت: فردوسی در شاهنامه به ما می گوید اگر تاریخ را فراموش کرده اید بخوانید و بدانید که چه دورانی در زمینه نجوم، معماری، فلسفه و دین در ایران گذشته است.

 

گیلانی افزود: در جهان مدرنیزه امروزی که ثروت را بهتر از علم می دانند توجه و اهمیت به شاهنامه واجب و لازم است چرا که فردوسی در بیت بیت این اثر ما را به کسب علم و دانش و خرد دعوت می کند.


این عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی گفت: شاهنامه سراسر امید است و نوید، عفیف گویی و زیبایی سخن را می توان در همه جای شاهنامه حس کرد به عبارتی فردوسی در هزاران سال قبل با سرودن شاهنامه جامعه را به علم، دانش، خودآگاهی و جنگ علم علیه ثروت دعوت کرده است.



 

کد خبر 1056959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha