استقرار سه فروند بالگرد برای مهار آتش‌ سوزی درمنطقه باشت

حاجی زاده گفت: سه فروند بالگرد در منطقه شاه ‌بهرام، شادگان و لار شهرستان باشت برای مهار آتش‌ سوزی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «کیامرث حاجی زاده» امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) در نشست ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برای مهار این آتش سوزی به همکاری و همیاری بین شهرستانی نیاز است.
 

 

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود علف‌های خشک انبوه و درختان و سخت گذر بودن منطقه و مهم تر از همه ارتفاع منطقه و وزش باد شدید مهار آتش را در این مناطق با مشکل مواجه کرده است.
 

حاجی زاده با بیان اینکه متاسفانه طی این سه روز سطح وسیعی از درختان و عرصه‌های منابع طبیعی طعمه حریق شده، افزود: برای مهار آتش از صبح امروز نیر‌های مردمی و دستگاه های اجرایی در مناطق آتش سوزی هلی برن می‌ شوند.
 

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای ارسال نیرو و امکانات انجام شده، گفت: در تلاش هستیم تا از ظرفیت بسیج و تیپ ۴۸ فتح برای مهار این آتش سوزی که سطح وسیعی از منابع طبیعی شهرستان باشت را در بر گرفته استفاده شود.
 

«محمد محمدی» هم با اشاره به اینکه تلاش برای مهار آتش در عرصه های منابع طبیعی باشت پس از ۶۰ ساعت تلاش همچنان ادامه دارد، گفت: بخش عمده ای از آتش سوزی جنگل ها و مراتع منطقه شاه بهرام مهار شده است.
 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای مهار این آتش سوزی ۱۱ سورتی پرواز از طریق بالگردهای هوانیروز ارتش و هلال احمر انجام و نیروهایی امدادی و مردمی به ارتفاعات اعزام شدند. 
 

وی با اشاره به اینکه بخشی از پوشش جنگلی و مرتعی ارتفاعات منطقه شاه بهرام بر اثر این آتش سوزی دچار خسارت شده، تاکید کرد: مساحت عرصه های طبیعی آسیب دیده بر اثر این آتش سوزی پس از برآورد کارشناسی اعلام می شود.
 

محمدی یادآور شد: شعله های آتش در کوه الورز منطقه سخت گذر ده بزرگ در شهرستان باشت نیز مهار شده و امدادگران در حال پایش منطقه برای پیشگیری از فوران دوباره آتش هستند.
 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:  در عملیات مهار این آتش سوزی یک نفر دچار سوختگی شد که مصدوم با بالگرد به یاسوج اعزام و حال ایشان خوب است.

کد خبر 1057018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha