صدور سند مالکیت در استان زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

به گفته خواجه ای، صدور اسناد مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی در استان، ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نشست مشترکی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  و اداره کل ثبت اسناد و املاک در راستای بررسی وضعیت صدور اسناد مالکیت برای واحدهای شهری و روستایی برگزار شد.

 

در ابتدا مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه، خوشبختانه این دو مجموعه همواره با تعامل  مثبت و سازنده در تحقق اهداف و حل مشکلات مردم به ویژه در زمینه صدور اسناد مالکیت در سطح روستاها تلاش نموده اند، افزود: خدمت به مردم به ویژه روستائیان زحمت کش و پر تلاش توفیق الهی است  و لذا در راستای ایجاد امنیت خاطر روستائیان عزیز و جلوگیری از اختلافات ملکی و ایجاد ارزش افزوده برای ساکنان روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر ، صدور سند مالکیت یکی ازمؤثرترین راه خدمت گزاری است .

 

رضا خواجه ای برخی از اثرات صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای کوچک را شاملِ افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها و شهرهای کوچک، امکان بهره مندی از تسهیلات بانکی با استفاده از سند به عنوان وثیقه در نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و فعالیت های اقتصادی، کاهش میزان دعاوی در محاکم قضایی ناشی از اختلافات ملکی، افزایش نسبی سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در بخش خدمات، ایجاد فضای تعامل و همکاری بین روستاییان و دستگاه های دولتی برشمرد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن  استان  ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از افزایش تعاملات و همکاری های مشترک بین دو نهاد ، خاطرنشان کرد: از ابتدا تاکنون با همکاری این دو مجموعه تعداد 67756فقره  سند برای واحدهای مسکونی روستایی صادر شده است.

 

خواجه ای یادآور شد: در مجموع برای بیش از ۷۳/۱ درصد واحد های مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده  که این میانگین در سطح کشور ۶۲/۸ درصد است، که باید گفت  در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 

وی به رشد و تحقق  183 درصدی در زمینه  صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری نسبت به برنامه کشوری و کسب رتبه اول در این زمینه اشاره کرد و گفت: در طول یک سال گذشته   4588  فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25000 نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک  در این استان صادر شده است که امیدواریم در سال جاری این میزان افزایش یابد.

 

در ادامه مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان ضمن تقدیر از   تعاملات مطلوب این نهاد انقلابی افزود: مجموعه ثبت اسناد و املاک هیچ گاه بنیاد مسکن را از خود جدا نمیداند و آمار اسناد صادره طی سالیان اخیر نشان از جایگاه بنیاد مسکن و اعتماد دو طرفه دارد.

 

ناصری آذر از وجود وجه اشتراکاتی بین دو دستگاه سخن گفت و اقدامات بنیاد مسکن در عمران روستاها را بسیار مناسب دانست.

 

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان خاطر نشان کرد: طبق بررسی از وضعیت فعلی صدور اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت در استان، اجرای بهتر قانون الحاقی موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن یکی از الویتهای این اداره می باشد.

کد خبر 1057063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha