افزایش خانه‌های هلال گیلان به ۴۲۵ واحد/ ۲ پایگاه امداد و نجات استان افتتاح می‌شود

غلامی با بیان اینکه خانه‌های هلال گیلان به ۴۲۵ واحد افزایش پیدا کرده است گفت: در روزهای آینده و با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور دو پایگاه امداد و نجات گیلان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» شامگاه (یکشنبه، 26 اردیبهشت) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ضمن تبریک هفته هلال احمر به مردم، جوانان و داوطلبان خدوم این جمعیت در سراسر کشور به ویژه استان عنوان کرد: با کمک همه این افراد، مردم و مسئولان جمعیت هلال احمر گیلان به لحاظ جایگاه مأموریتی به ویژه در بحث امداد و نجات در وضعیت خوبی قرار دارد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نتایج رتبه‌بندی که در سال گذشته انجام و روزهای گذشته انجام شد را هم برشمرد و تصریح کرد: طبق این رتبه‌بندی استان گیلان با 63 امتیاز از مجموع 70 امتیاز در بخش تیم‌های واکنش سریع رتبه نخست کشور را کسب کرد از طرفی به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی نیز وضعیت خوبی دارد.

 

وی فعالیت جمعیت هلال احمر در تمام مأموریت‌های امداد و نجات در کنار سایر نهادهای متولی را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: واقعیت این است که امکانات جمعیت هلال احمر به اندازه خودمان و در بهترین حالت خوبه است اما گیلان یکی از استان‌های گردشگر‌پذیر و در عین حال پنجمین استان حادثه‌خیز کشور هم محسوب می‌شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان تجهیز هر چه بیشتر امکانات این جمعیت را به خاطر شرایط خاص استان خواستار شد و اضافه کرد: در چهارشنبه همین هفته رئیس جمعیت هلال احمر کشور بازدیدی را از استان گیلان دارند و در این سفر سه پروژه شامل دو پایگاه امداد و نجات در دو مسیر صعب‌العبور زیاز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

غلامی افتتاح یک انبار امدادی در شهرستان فومن را از دیگر پروژه‌هایی که روز چهارشنبه همین هفته افتتاح خواهد شد، اعلام کرد و گفت: جمعیت هلال احمر گیلان از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا دوشادوش مدافعان سلامت در میدان خدمت حاضر بود و داروخانه‌ آن هم یکی از داروخانه‌هایی است که در بدترین حالت امدادرسانی می‌کند.

 

وی از مشارکت جمعیت هلال احمر گیلان در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و کمک به بسیج، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ناظران سلامت سخن گفت و افزود: در این طرح جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر آموزش‌هایی که از حوزه بهداشت دیده بودند به مردم و صنوف مختلف مراجعه کرده و نکات بهداشتی را ارائه می‌کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه هلال احمر برای ورود واکسن کرونا از طریق صلیب سرخ اقدامات مؤثری انجام داده است اظهار داشت: از آنجا که مسئولیت تزریق و همینطور تامین واکسن کرونا توسط ستاد ملی کرونا به وزارت بهداشت سپرده شده است به محض اینکه واکسنی وارد کشور شد در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد.

 

غلامی با تاکید بر اینکه طبق طرح آمایش سرزمینی جمعیت هلال احمر باید حداقل در 30 نقطه استان گیلان جهت امداد و نجات جاده‌ای حضور داشته باشد ابراز داشت: در حال حاضر حضور جمعیت هلال احمر گیلان در 27 نقطه استان محقق شده است و امیدواریم بتوانیم سایر نقاط را هم تحت پوشش قرار دهیم.

 

وی یکی از اهداف جمعیت هلال احمر را در قانون مدیریت بحران بحث آموزش‌های همگانی و تاب‌آوری جوامع اعلام کرد و با اشاره به اینکه خانه‌های هلال با همین رویکرد در سطح کشور و گیلان فعال شدند عنوان کرد: ما سال گذشته با کمک استانداری گیلان توانستیم خانه‌های هلال استان را از 190 به 425 خانه هلال افزایش داده و رتبه نخست کشور را کسب کنیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان امکانات امداد هوایی این جمعیت در سطح استان را هم برشمرد و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور 24 فروند بالگرد دارد که از این تعداد 19 فروند پای کار بوده و 2 استان کشور هم یعنی گیلان و تهران هلیکوپتر مقیم دارند و بالگردها در سایر استان‌ها هر 15 روز جابه‌جا می‌شوند.

 

غلامی در پایان با بیان اینکه آموزش‌های جمعیت هلال احمر گیلان در سنوات گذشته به شکل حضوری و تئوری انجام می‌شد خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کرونا از سال گذشته تاکنون آموزش‌های ما به شکل مجازی برگزار شده است و سایت خادم را برای همین منظور راه‌اندازی کردیم.

 

کد خبر 1057209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha