رد صلاحیت مجدد ۴۳ نفر از داوطلبان شورای شهر در خراسان جنوبی/ فردا آخرین مهلت اعتراض

حسین پور با بیان اینکه در سومین مرحله از اعتراض نامزدها، ۴۳ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شدند، گفت: فردا آخرین مهلت رد صلاحیت‌شدگان شوراها برای اعتراض است.

«غلامرضا حسین‌پور » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجندگفت: در مرحله اول ۵۶۸ داوطلب شوراهای اسلامی شهر در خراسان جنوبی صلاحیت آنان در هیات‌های نظارت بررسی شد که ۵۰۲ نفر تایید صلاحیت شدند.

 

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۶۶ داوطلب در مرحله اول بررسی‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌های استان تایید صلاحیت نشدند، افزود: از این تعداد ۵۷ نفر در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت اعتراض خود در مراجع ذیربط اقدام کردند، ۲ نفر انصراف دادند و هفت نفر باقیمانده اعتراضی ارایه ندادند.

 

وی ادامه داد: صلاحیت ۱۴ نفر دیگر در هیات عالی نظارت استان تایید شد و اکنون شمار کل داوطلبان در این مرحله به ۵۱۶ نفر رسیده است.

 

حسین پور با بیان اینکه رای ۴۳ نفر دیگر از داوطلبان به قوت خود باقی مانده است، تصریح کرد: این افراد در چهارمین مرحله تا فردا (۲۸ اردیبشهت) مهلت دارند که اعتراض خود برای ارائه به هیات مرکزی انتخابات، در فرمانداری شهرستان به ثبت برسانند.

 

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی یادآور شد: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهری استان در چهار مرحله صورت می‌گیرد که اولین مرحله بررسی‌ها توسط هیات اجرایی شهرستان به ریاست فرماندار، دومین مرحله از بررسی توسط هیات نظارت شهرستان و بررسی پس از این دو مرحله حق اعتراض به رای صادره توسط هیات عالی نظارت استان متشکل از سه نماینده استان انجام می شود.

 

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود.

کد خبر 1057245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha