کاهش رعایت پروتکل‌ها در گیلان/ ۱۰۸ بیمار کرونایی جدید بستری شدند

حیدرزاده با بیان اینکه ۱۰۸ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی گیلان بستری شدند گفت: عموم مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از عادی انگاری بپرهیزید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،«آبتین حیدرزاده» امروز ( دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت کرونایی استان را بحرانی خواهد کرد و متاسفانه شاهد کاهش این پروتکل‌ها هستیم.
 


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه از عادی انگاری بپرهیزید گفت: در حال حاضر ۴۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

 


وی اذعان کرد: ۱۰۸ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی گیلان بستری شدند.

 


حیدرزاده افزود: از این تعداد بیمار کرونایی، ۹۸ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری اند که ۱۲ نفرشان امروز به آی سی یو منتقل شدند.

 


وی با اشاره به شکنندگی وضعیت کرونایی گیلان گفت: درصورتی که مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد افزایش بیماران کرونایی در استان خواهیم بود.

 


معاون بهداشتی گیلان تصریح کرد: در حال حاضر هفت شهرستان گیلان وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان وضعیت نارنجی دارند و باید برای مهار بیماری باید به میزان رعایت بالای ۹۰ درصد برسیم، در غیر این صورت آمار مبتلایان صعودی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بیشترین عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها، سوپرمارکت ها، بقالی ها و چایخانه ها اتفاق می افتد تاکید کرد: ماسک زدن اصل اساسی در مقابله با کرونا ویروس است و باید در همه محیط ها رعایت شود.

 

کد خبر 1057396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha