پیش نویس سیم کارت دانش آموزی تهیه شده است

حبیبی از تهیه پیش نویس سیم کارت دانش آموزی خبر داد گفت: این کار برای صیانت از دانش آموزان در فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان.  محمود حبیبی مدیرکل فناوری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد گفت: با شیوع ویروس کرونا یک مهاجرت از زیست بوم سنتی زیست بومی بر مبنای فضای مجازی داشته ایم.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه شاد افزود: خدمات وزارت آموزش و پرورش نیز تغییر شکل داده شد و در این راستا مصوبات و دستورالعمل هایی داشتیم.

وی ادامه داد: تاییدیه تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان الکترونیکی شد کلیه صدور تاییدیه های تحصیلی از مهرماه به صورت الکترونیکی صورت می گیرد. همچنین ثبت نام دانش آموزان نیز به صورت مجازی انجام می گیرد خدمات متنوع را غیر حضوری کرده ایم.

محبی با بیان اینکه در سنوات گذشته فعالیت ها مدیر محور بود گفت: در حال حاضر اکثریت خدمات به صورت غیر حضوری صورت می گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به همکاری با شرکت پست گفت: آدرس دقیق مدارس احراز خواهیم کرو و  برای سال تحصیلی آتی احراز از محل زندگی انجام می‌گیرد.

 

مدیرکل فناوری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سامانه توزیع کتب درسی گفت: جلسات مختلفی برگزار کرده ایم اما تا پایان سال ثبت نام در کتب درسی وابسته به سامانه سناداست و در سال آینده به سیدا با هماهنگ می شود.

 

وی با بیان اینکه در گذشته از دسترسی دانش‌آموزان به وسایل دیجیتال جلوگیری می شد گفت: در زیست بوم جدید ابزارهای دیجیتال در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد این موضوع خانواده‌ها را با مخاطرات و آسیب هایی مواجه کرده چون فرز ندان آنها بیشتر وقت را در فضای مجازی سپری می‌کند و  اولیا هم همواره نمی‌تواند آنها را کنترل کند. به منظور صیانت از کودکان طرحی به عنوان سیم کارت دانش آموزی مطرح شده است و در این باره جلسات مختلفی داشته برگزار کرده ایم.

محبی گفت: سیم کارت دانش آموزی مطالبه مجلس هست و جلساتی در سطح معاونین و مدیرکل آن برگزار شده است پیش نویس این طرح نیز آماده شده است. 

کد خبر 1057402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha