اجرای طرح تحول محلات در ۶۰۰ مسجد هرمزگان

سرداراباذر سالاری گفت: طرح تحول محلات با نگاه مسجد محوری از سال ۹۴ با ۲ مسجد در سطح شهر بندرعباس آغاز شد و اکنون به لطف الهی در ۶۰۰ مسجد این کار صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سردار « اباذر سالاری » در گفتگویی خبری خاطرنشان کرد: قرارگاه‌های طرح تحول محلات هرمزگان همه منشا خیر و برکت بوده‌اند و به فرموده رییس سازمان بسیج مستضعفان این طرح نه تنها باید الگوی کشوری باشد بلکه باید در جهان اسلام به عنوان یک مدل مسجد محور مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: این نگاه و تفکر بسیج است که به لطف الهی میدان‌دار همه عرصه‌های نظامی، ورزشی، فرهنگی، علمی، محرومیت‌زدایی و اقتصادی در جامعه است و امروز بسیج خادم ملت، میدان‌دار کارهای سخت و کلید درهای بسته است.

 

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) ادامه داد: با اشاره به اینکه براساس نیازهای محلات این قرارگاه‌ها راه‌اندازی شده، بیان کرد: 6 کارگروه شکل گرفته عمدتاً کار راهبری از سطح استان تا محلات را برعهده دارند.

 

سردار اباذرسالاری خاطرنشان کرد :با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی دلسوز ، مومن و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران که در سطح محلات حضور دارند ضمن انسجام در بین آنها نسبت به راه اندازی قرارگاه تحول محلات اقدام می شود.

 

وی گفت: ظرفیت و قدرت نرمی بنام مسجد نه تنها می تواند پایگاه و کانونی برای تولید و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی باشد بلکه به صورت مکرر در طول تاریخ اسلام از صدر تا زمانه حاضر ، قابلیت خود را برای تحول آفرینی بخصوص در عرصه فرهنگ و کاهش آسیب ها نشان داده است.

 

مبتکر طرح تحول محلات درکشور یاد آورشد: این طرح در ۵ کارگروه ،فرهنگی ورزشی و نشاط، سازندگی ، محرومیت زدایی و اشتغال، تربیتی ، اعتقادی، امنیت ، آرامش و توان رزم، فضای مجازی ، علمی و فناوری با محوریت مسجد شروع به فعالیت می کند.

 

وی خاطرنشان کرد:شناسایی ظرفیت‌های مختلف هر محله از وظایف قرارگاه طرح تحول هر محل است تا آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی محلات را شناسایی کنند در این راه پیوند هرچه بیشتر پایگاه‌های بسیج و مسجد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

سالاری تاکید نمود:اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی امروز در سطح محلات بر عهده بسیج است و باید این خواسته‌های رهبری را به‌صورت جدی مدنظرقرار داد.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بسیار خوبی در راستای اسلامی کردن محلات در حال انجام است، تصریح کرد: برای اسلامی کردن محلات هدف این است که مسجد به هویت اصلی و ذاتی خود که در تاریخ و دین مبین اسلام می بینیم که رفع احتیاجات اساسی مردم از طریق مسجد حل می شد.

 

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام در خصوص اردوهای جهادی در راستای محرومیت‌زدایی و محلات بندرعباس افزود: احداث منازل نیازمندان و تعمیر آنها، اهدای بسته‌های معیشتی چه قبل و چه در ایام کرونا همچنان نیز با وسعت و ظرفیت بیشتری ادامه دارد.

 

سالاری در پایان گفت: طرح تحول محلات چشم اندازی 10 ساله دارد که اکنون 5 سال از زمان آن می‌گذرد که اثربخشی خوبی را در محلات داشته است.
 

 

 

کد خبر 1057483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha