کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت روستایی از اول خرداد

ظفرمند گفت:از خرداد ماه امسال بیمه شدگان صندوق روستایی نیز به جای دریافت دفترچه کاغذی به صورت گذشته صرفا از برگه مشخصات دفترچه استفاده خواهند کرد که با این اقدام تمامی نسخه‌نویسی‌ها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و نسخ کاغذی کاربردی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «رسول ظفرمند» امروز(27اردیبهشت) در نشست با فرماندار و سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندورود بیان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه کاهش کاربرد دفترچه در صندوق بیمه همگانی آغاز شد، برای بیمه شدگان دفترچه صادر نمی‌شود، حداکثر سربرگ چاپ می شود چرا که حاوی اطلاعات است چنانچه این هم همراه بیمار نباشد باز هم مشکلی نیست.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه بیمه‌شدگان بدون دفترچه از همه موسسات می‌توانند خدمات بیمه‌ای دریافت کنند، افزود: با استفاده از کد دستوری #۱۶۶۶* ( ستاره ۱۶۶۶ مربع) استحقاق‌سنجی توسط موسسات و بیمه‌شده سنجیده می‌شود، ادامه کار کاهش کاربرد دفترچه از اول خرداد ماه جاری برای دفترچه روستایی کلید می‌خورد، در استان مازندران نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت در روستا داریم و همه جمعیت شهرستان‌های زیر ۲۰ هزار نفر هم روستایی به‌شمار می‌روند.

 

ظفرمند خاطرنشان کرد: در راستای اطلاع‌رسانی به مردم و بخشداری‌ها و دهیار‌ی‌های روستاها جهت از بین رفتن سردرگمی نیاز به اقداماتی داریم، تا اگر بیمه شده‌ای همراه خود دفترچه نداشت با ارائه کد ملی خدمت بگیرد.

 

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش کاربرد دفترچه از ابتدای خرداد ماه صندوق روستایی ،مجموعه همکاران ما مطلع باشند که اگر روستاییان مراجعه کردند با دریافت کد ملی خدمت بدهند، در سرکشی‌ها بازمهندسی امکانات در دسترس را مدنظر قرار بدهید تا در مسیر مکانیزه شدن سیستم کاری شاهد اشکالات در نسخه‌نویسی، مشکل در برآورد، محاسبات و عدم مشاهده نیازمندی‌ها و ... نباشیم.

 

ظفرمند عنوان کرد: همچنین سامانه‌ای با عنوان "سامانه سرویس های شهروندی" طراحی شده تا بیمه‌شده به صفحه دفترچه خود دسترسی داشته باشد که پیش زمینه خوبی برای اطلاع بیمه‌شده از داده‌های سلامت  و سوابق درمانی و بیمه ای است و این امر بیانگر تشکیل پرونده سلامت الکترونیک است تا در عرصه سلامت سیاست‌گذار بتواند به‌راحتی تصمیم بگیرد.

 

وی در ادامه در گفتگو با فرماندار شهرستان میاندورود گفت: این اقدام در حیطه مسئولیت شما در ارزیابی سلامت جامعه، مصرف دارویی، آزمایشگاهی و آنچه که نیاز شهر است به کمک شما می‌آید، درخواستمان این است که مجموعه تحت امرتان آمادگی همکاری همه جانبه علی الخصوص فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را داشته باشند چون از ابتدای خرداد که ۲۵ درصد مردم اعتبار دفترچه‌هایشان تمام می‌شود، بیمه‌شده‌ای که مراجعه می‌کند با مراجعه به دفتر پیشخوان می‌تواند سربرگ دریافت کند یا با ارائه کد ملی ویزیت شود.

 

ظفرمند با بیان اینکه از خرداد ماه امسال بیمه شدگان صندوق روستایی نیز به جای دریافت دفترچه کاغذی به صورت گذشته صرفا از برگه مشخصات دفترچه استفاده خواهند کرد که با این اقدام تمامی نسخه‌نویسی‌ها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و نسخ کاغذی کاربردی نخواهد داشت، ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه با اطلاع‌رسانی موجب رضایت جمع کثیری از جمعیت روستا که نزدیک به یک میلیون نفر است خواهد شد.

کد خبر 1057494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha