مسئولان متخلف در نظام اسلامی به اعتقادات و باورهای دینی مردم لطمه وارد می‌کند

حجت‌الاسلام شفیعی گفت: کسی که در نظام اسلامی مسئولیت دارد، حق ندارد تخلف کند چرا که با این کار تنها به یک مجموعه لطمه وارد نمی‌کند، بلکه به اعتقادات و باورهای دینی مردم نیز لطمه می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی» عصر امروز (دوشنبه ۲۷ اردیبهشت) در مراسم تقدیر از مدرسان برتر دانشگاه علمی کاربردی در سطح ملی و استانی که در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه متولی هدایت و انتقال از تاریکی به نور خداست اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن خود را متولی هدایت معرفی می کند و این کار که تولیت الهی دارد با ارسال انبیا و انزال کتب آسمانی صورت می گیرد لذا وقتی به پیامبری کتابی و ماموریتی می دهد می فرماید این همان اخراج از تاریکی به روشنایی است، ما این کار را توسط پیامبران انجام می‌دهیم.

 

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: پیامبر خدا در ماموریتی به امام علی (ع) می‌فرماید «اگر در مسیر ماموریتی که حرکت کردی خداوند یک نفر را به دست تو هدایت کند از هر آن چه که خورشید بر آن می‌تابد برای تو ارزشمندتر و مفیدتر است» و بخشی از این هدایت به عهده معلمان است؛ معلم کسی است که در امتداد کار انبیا، انتقال از تاریکی به روشنایی را انجام می‌دهد.

 

وی اضافه کرد: اینکه مسیر زندگی یک انسان به وسیله معلم جهت پیدا کند، خیلی مهم است؛ این هدایت تنها سخنرانی و القای مطلب و گفتار نیست، معلم بخشی از سلوک و رفتار هدایت آفرین است و این نیست که یک تریبونی باشد و القائات و گفتارها بتواند هدایت آفرین باشد؛ خداوند در قرآن می فرماید وظیفه ما تنها استماع کلام پیامبر نیست سلوک پیامبر را هم باید دید، معنایش این است که از بابت سلوک پیامبر اطمینان خاطر حاصل کرد.

 

حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: وقتی خدا به ما می فرماید سیره و سلوک پیامبر برای شما راهگشا و راهبر است، معنای آن این است که سلوک پیامبر تایید شده است؛ نمی شود که خداوند ما را به کسی یا چیزی ارجاع کند که مورد تایید نیست، اگر خداوند به ما می فرماید به پیامبر مراجعه کنید، لذا معنایش این است که پیامبر تایید شده مطلق است.

 

وی به مدیریت در نظام اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: مدیری که در نظام اسلامی با رفتار خود افراد را مردد می کند و به گونه‌ای عمل کند که جامعه با نگاه پرسشگرانه و تردید به او بگوید این جمهوری اسلامی است؟ و مدیری که از نظر اداری و مالی ناسالم است قطعا نقش تخریبی این مدیر در نگاه مردم و نظام اسلامی قابل محاسبه نیست.

 

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ابراز کرد: مدیری که با رفتارش، جوانی را به جمهوری اسلامی مردد می کند، مدیری که در حوزه مدیریت خود فاصله رفتار مالی و اقتصادی و عملکردش با نیروها و مجموعه اداری اش، غیرقابل محاسبه است و باورهای مردم را به شک و تردید بدل می کند، به طوری که مردم بگویند جمهوری اسلامی که بشارتش را روز ۱۲ فروردین ۵۸ از امام شنیدیم و امام فرمودند «امروز نخستین روز حکومت الله در جهان است»، این بود؟

 

وی اذعان کرد: اگر جامعه و مخاطب از رفتار یک مدیر احساس کرد که این نظام، آن نظام آرمانی نیست و اینجا پول و رابطه و بده بستان ها و منفعت طلبی است که حرف می‌زند، قطعا این سلوک در حوزه مدیریت رفتار هم تعیین کننده است.

 

حجت‌الاسلام شفیعی عنوان کرد: در نظام الهی نیز بین رفتار، عملکرد و جزا، کاملا تناسب برقرار است، انسان‌های بزرگ بسیاری دیده‌ایم که ادعا می‌کنند عامل انتخاب مسیرشان یک معلم بوده است؛ به عقیده بنده سلوک و رفتار معلمی شهید مطهری کمتر از جلسات درس و کلاس سازنده نبوده و اگر مطهری، مطهری شده به این دلیل است که بین گفتار و عملکردش تناسب وجود داشت.

 

وی تاکید کرد: آنچه امام معصوم گفت و عمل کرد، بدون تردید حجت است؛ معلمی تنها این نیست که ما در جایی قرار بگیریم و صحبت کنیم، عمل و رفتار ما هم در معلمی ما تاثیر دارد چون مسیر هدایت به خداوند مرتبط است باید نورانیت داشته باشد و معلم و مدیر هم باید نورانی باشند.

 

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه همه کسانی که مسئولیت دارند چه در حوزه آموزش، چه اجرا و چه تصمیم‌گیری باید به این نکات توجه کنند یاد آور شد: عقوبت الهی تخلف در نظام اسلامی ۲ برابر است چون به باور و اصول اعتقادی مردم لطمه وارد می‌شود و در نقطه مقابل نیز این گونه است.

 

کد خبر 1057566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha