تا پایان امسال تمام اراضی ملی و طبیعی دارای سند کاداستری می شوند

خدائیان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۷ میلیون هکتار برای اراضی ملی و منابع طبیعی سند کاداستری صادر شده است، گفت: تا پایان امسال تمام اراضی ملی و طبیعی دارای سند کاداستری خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شب گذشته (دوشنبه 27 اردیبهشت) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با بیان اینکه در سال ۹۹، با کمک سازمان جنگل‌ها و مراتع، ۴۷ میلیون هکتار از منابع طبیعی و مراتع سنددار شده است، گفت: در واقع طرح کاداستر در طول یک سال، چهار و نیم برابر چهل سال گذشته اجرا گردیده است.

 

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ قانون جامع حدنگار در کشور ما تصویب شد، گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند ظرف ۲ سال نقشه املاک خود را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دهند و این سازمان ظرف ۵ سال نسبت به اجرای طرح کاداستر اقدام کند، ولی بنابر عللی، این کار تمام نشد.

 

خدائیان با اشاره به اینکه برای این منظور کلیه دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای اعم از دستگاه‌ها و اشخاص خصوصی مکلفند در زمان‌بندی مشخصی که در هر منطقه به وسیله سازمان اعلام می‌شود؛ سند خود را به سازمان ارائه کنند، افزود: طرح سند کاداستری از 2 سال گذشته به خصوص در اراضی ملی و طبیعی در اولویت است.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه در سال ۹۷ مقدار ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار و در سال ۹۸ بیش از ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار و در سال گذشته ۴۷ میلیون هکتار برای اراضی ملی و منابع طبیعی سند کاداستری صادر شده است، گفت: تا پایان امسال تمام اراضی ملی و طبیعی دارای سند کاداستری خواهند شد.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اجرای این طرح از تجاوز به منابع طبیعی و ملی (زمین خواری ...) پیشگیری می‌کند، گفت: زمین خواری، رفتار‌های غیرقانونی در اراضی ملی و منابع طبیعی و اراضی دولتی است که منجر به تصرف غیرقانونی یا تغییر کاربری غیرمجاز آن‌ها شده است.

کد خبر 1057580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha