مجلس از پاسخ های وزیر صنعت قانع نشد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر صنعت در مورد علت واردات بی رویه کالا قانع نشدند .

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (26اردیبهشت)مجلس شورای اسلامی سوال جواد کریمی قدوسی  در مورد علت واردات بی رویه کالا از علیرضا رزم حسینی وزیر صمت مطرح شد .

پس از پاسخ های وزیر ،کریمی قدوسی اعلام کرد که از پاسخ ها قانع نشده است و نیاز به رای مجلس است ،نمایندگان با 108 رأی موافق، 96 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 243 نماینده اعلام کردند که از پاسخ وزیر  قانع نشده است .

جواد کریمی قدوسی در طرح سوال خود از وزیر صنعت گفت: یکی از بزرگترین علل سقوط بخشی از تولید و تعطیلی بیش از 40 هزارواحد صنعتی که سرمایه گذاران آنها را برپا کرده اند و مورد حمایت وزارت صمت نیز هستند، واردات بی رویه و قاچاق کالا است، از خط تولید قطعات ایران خودرو در مشهد بازدید کردم، خط تولیدی که در شرایط تحریمی وارد و با کیفیت بسیار بالایی تولید می کرد، این واحد تولیدی تعطیل شد زیرا در روبروی آن شرکتی قطعات چینی را وارد و با نام و برچسب تولید داخل، تحویل ایران خودرو می داد. دلیل افزایش قیمت خودرو، واردات قطعات است، اما ایران خودرو قطعات تولیدی از پیمانکاران ایرانی خود را تحویل نمی گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری صدور مجوز واردات کالاهای مشابه تولید داخل را حرام شرعی می دانند، اظهار داشت: وزیر صمت در راستای حل برخی از مشکلات قدم هایی برداشته، اما هنوز حریف نیروهای مقابل خود نشده، بنابراین توضیحات وی را قانع کننده نمی دانم.

 

کد خبر 1057639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha