۳۸۵ میلیون تومان برای راه اندازی اورژانس اجتماعی دانش آموزی نیاز است

رحیم خانی گفت: خط ملی نماد با شماره ۱۵۷۰، اورژانس دانش آموزی به منظور ارائه خدمات به هنگام روانی و اجتماعی است که برای راه اندازی این خط ۳۸۵ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسن رحیم خانی» در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز (سه شنبه ۲۸ اردیبهشت) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: آسیب های اجتماعی امروزه یک مسئله اساسی است که گریبانگیر اکثر جوامع است و شناخت این آسیب ها برای مدیریت و کنترل آن ضروری است.

 

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: خانواده موثرترین واحد در تربیت دانش اموزان است که اگر آسیب ببیند دانش آموزان می توانند بیشتر آسیب ببییند بنابراین این لازم است خانواده جدی گرفته شود.

 

وی توضیح داد: نخستین قدم در بحث نماد یا نظام مراقبت اجتماعی، تهیه نقشه خطرپذیری و غربالگری است که اگر انجام شود می توانیم سریع تر به مسائل برسیم و در سال تحصیلی جدید در سه بخش، خطراتی که دانش آموزان را تهدید می کند را بررسی کردیم.

 

رحیم خانی اعلام کرد: در حوزه فردی این خطرات شامل مصرف سیگار، مواد مخدر، خودزنی، خودکشی، پرخاشگری اعتیاد به فضای مجازی بوده، در بحث خطرات مربوط به مدرسه خرید و فروش مواد، درگیری با عوامل مدرسه، غیبت مکرر از مدرسه، اخراج و ترک تحصیل می شود.

 

وی تصریح کرد: در استان ۱۰ هزار دانش آموز در خطر مربوط به خطرات فردی، بیش از ۲۱ هزار نفر در خطرات مربوط به خانواده و یک هزار و ۷۰۰ نفر در خطرات مربوط به مدرسه قرار دارند.

 

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: دستاوردهای نماد در استان شامل کسب رتبه سوم کشوری در ارزیابی کشوری و حضور حداکثری دانش آموزان در کانون یاریگران زندگی و غیره بوده است.

 

وی با اشاره به خط ملی نماد و راه اندازی فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان گفت: خط ملی نماد ۱۵۷۰ اورژانس دانش آموزی به منظور سازماندهی و ساماندهی و ارائه خدمات به هنگام روانی و اجتماعی است و ما برای استقرار این خط تمهیدات مقدماتی داشتیم و جانمایی شده و هماهنگی با وزارت متبوع برای تأمین نیروی مورد نیاز شده زیرا قرار است هشت نیرو در این مکان مستقر شده و پاسخگوی مشکلات دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان باشند.

 

رحیم خانی یادآور شد: ما ۳۸۵ میلیون تومان برای راه اندازی این خط نیاز داریم که ان شاالله در این خصوص مساعدت شود.

 

کد خبر 1057747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha