قصد صهیونیست ها در حملات اخیر  جلوگیری از شکل گیری انتفاضه جدید بود

ترقی با اشاره به قدرت و آمادگی جبهه مقاومت در برخورد مقتدرانه با صهیونیست ها گفت: قصد صهیونیست ها در حملات جدید جلوگیری از شکل گیری انتفاضه جدید بود.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _ فرزانه تهجا:  انتفاضه فلسطین این بار از قدس شریف آغاز شد و به سراسر فلسطین اشغالی رسید رژیم صهیونیستی از آغازین روزهای جنگ علیه ساکنان قدس و نوار غزه حملات خود را برای به زانو دارآوردن فلسطینی ها تشدید کرد اما مقاومت فلسطین و پایداری این مردم معادلات رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برهم زده و نگرانی و ترس بر صهیونیست های یهودی حاکم شده است در همین رابطه گفتگویی با حمیدرضا ترقی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و معاون بین المل حزب موتلفه اسلامی به شرح زیر ارایه می شود.

 

حملات جدید رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می کنید؟

به نظر می رسد صهیونیست ها در شرایطی که دولت اسراییلی که دولتی بی ثبات و فاقد ماموریت اجتماعی است و نتوانسته دولت جدیدی را تشکیل دهد و همچنان آشفتگی سیاسی و بی ثباتی سیاسی در داخل اسراییل فراگیر است حملات جدیدی را آغاز کردند. فلسطینیان در چنین شرایطی تصمیم گرفتند با حرکت هایی که در سرزمین های اشغالی توسط مردم فلسطین آغاز شد برای مقابله جدی با صهیونیست ها و جلوگیری از تخریب خانه های مردم برای اشغال سرزمین های بیشتر توسط صهیونیست ها اقدام کنند اما صهیونیست ها خواستند با این تهاجمات از این فرصت بلبشو و فقدان یک دولت مستقل استفاده کرده و برای رسیدن به اهداف خود که مغایر با قطعنامه های سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت و مغایر با خواسته ها و تاکیدات اتحادیه اروپا است، برسند. در حقیقت صهیونیست ها از طریق حملات جدید و با استفاده از این تهاجمات خواستند فشار بیشتری را بر مردم فلسطین وارد کنند و جلوی انتفاضه جدیدی را که با اسلحه و موشک به مقابله با رژیم صهیونیستی می رود، بگیرند.

 

عکس العمل جبهه مقاومت در مقابل تهاجمات رژیم صهیونیستی چیست؟

بر همین اساس جبهه مقاومت با قدرت و آمادگی کامل وارد عمل شد و با برخورد مقتدرانه با صهیونیست ها توانسته است تا امروز پیروزی را در این نبرد به دست بیاورد و ضربه های سنگینی را به اسراییل وارد کند. امروز مردم غزه و کرانه های باختری مانند 10 سال گذشته نیستند تا هرگونه تهدید و فشاری را از سوی اسراییل بپذیرند. این حرکت همان گونه که رهبر انقلاب در روز قدس تاکید کردند باید ادامه یابد تا شاهد سرنگونی رژیم جعلی و غیر قانونی اسراییل باشیم.

 

حملات و تهاجمات جدید رژیم صهیونیستی در برابر جبهه  مقاومت نشانه چیست؟

 به نظر می رسد روز به روز نیروهای مقاومت در کرانه باختری و غزه خود را بیشتر نشان می دهند و این موضوع به کوتاه شدن عمر رژیم صهیونیستی سرعت بخشیده است و اگر امروز دست به جنایت های تازه ای می زند تا بتواند مردم را از بین ببرد و در مقابل توانمندی های نظامی جبهه مقاومت بایستد، نشانه ضعفی است که در حکومت نظامی اسراییل به وجود آمده است و اسراییلی که تحمل کشته شدن یک سرباز را ندارد، امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از نیروهای خود را در این حملات از دست داده است و بیش از دو سوم مردم مجبور به پناه آوردن به پناهگاه ها شده اند.

 

جبهه مقاومت تا کجا توانسته است از خط قرمزهای رژیم صهیونیستی عبور کند؟

حفظ امنیت برای مردم مهاجر یهودی و اسراییل و جلوگیری از کشته نشدن حتی یک نفر صهیونیست جزو خط قرمزهای اسراییل بوده است که امروز به وسیله جبهه مقاومت کاملا شکسته شده است و جبهه مقاومت توانسته است از این خط قرمزها عبور کند و تهدیدات بعدی که شامل هدف قرار دادن تل آویو است، به صورت جدی دنبال می شود و ما در آستانه یک موفقیت و پیروزی جدید بعد از جنگ 22 روزه با اسراییل قرار داریم و امیدواریم از این مرحله به بعد پایه های دیگر رژیم جعلی اسراییل سرنگون شود.

 

کشورهای مسلمان در مقابل این تهاجمات چه واکنشی باید نشان دهند؟

آنچه مسلم است اتحادیه عرب با تمام روابطی که دارد علیه اسراییل موضع گرفته است و شاهد آن هستیم که برخی از کشورهای اروپایی علیه اسراییل موضع گیری کرده اند و همچنین سازمان ملل نیز واکنشی را نسبت به اسراییل نشان داده است و از سوی دیگر آمریکا نمی خواهد هزینه حمایت از اسراییل را در شرایط کنونی به طور کامل بپردازد و فقدان پشتیبانی از اسراییل  را کاملا نشان داده است.

 

جبهه مقاومت چه درخواستی از کشورهای اسلامی در برابر حملات جدید رژیم صهیونیستی داشته است ؟

سران جبهه مقاومت از تمام کشورهای اسلامی خواسته اند تا روابط خود را با اسراییل قطع کنند. و این ضربه جدیدی به عادی سازی روابط میان هر کشوری با اسراییل است. اقدام عادی سازی روابط از جمله طرح هایی بود که در دوران ترامپ شکل گرفت تا فرصتی را ایجاد کند که اسراییل بتواند به روابط قبلی خود بازگردد. معتقدم فرآیند بازگشت اشتباه است و غلط عادی سازی روابط میان کشورهای اسلامی و اسراییل را اکنون شاهد هستیم و از سوی دیگر توان نظامی نیروهای قدس و فلسطینیان با این اقدامات روز به روز افزایش می یابد و میزان موشکی که جبهه مقاومت به سوی اسراییل هدف می گیرد اسراییل را به یک ارتش منفعل و ضعیف در برابر مقاومت تبدیل کرده است و گنبد آهنین این رژیم بی خاصیت شده است و پس از سخنان رهبر انقلاب روند تهاجمی علیه اسراییل را شاهدیم که در حال شکل گیری است و این تهاجم قطعا می تواند به کاهش عمر رژیم جعلی صهیونیست منجر شود.

 

برگزاری همه پرسی با توجه به تاکیدات رهبری چه نتیجه ای را در پی دارد؟

قطعا تنها راه حل و فصل مسایل فلسطین همان راهی است که مقام معظم رهبری سال ها بر آن تاکید داشته اند که دموکراسی ترین و منطقی ترین راه حل برای حل این دعوای سیاسی در فلسطین همه پرسی است؛ صهیونیست ها نیز به این جمع بندی رسیده اند که باید به سرزمین دیگری مهاجرت کنند و این سرزمین را نیز پیدا کرده و بر روی آن در حال سرمایه گذاری هستند. آنها خودشان متوجه هستند که در قلب جهان اسلام جای آنها نیست و رژیم صهیونیستی وصله ناچسب و غده سرطانی است که باید هرچه زودتر جراحی شده و از جهان اسلام خارج شود؛ بنابراین اطمینان داریم جهان به سمت این راه حل جمهوری اسلامی ایران و حل بحران منطقه فلسطین حرکت می کند و عقلانی ترین راه حل برای حل مشکل مردم فلسطین و یهودیانی است که به اجبار به این منطقه مهاجرت کرده و یا حتی ساکن فلسطین بوده که حقی در فلسطین نداشته اند.

کد خبر 1057786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha