مهرواره«محله همدل» تا ۲۰ خردادماه تمدید شد

شرکت در طرح «مهرواره محله همدل» تا ۲۰ خردادماه تمدید شد و علاقمندان می توانند عدد ۱ را به سامانه ۵۰۰۰۱۷۵ ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، طرح «مهرواره محله همدل» هدف حل مشکلات و مسائل مربوط به حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی، مذهبی، اخلاقی، حقوقی، خانواده، زنان، رسانه و هویت‌بخشی، سبک زندگی و سلامت، گفتمان انقلابی و فرهنگی ایرانی ـ اسلامی و آسیب‌های اجتماعی را در محله‌ها دنبال می‌کند.

 

آزادی زندانیان، حل اختلاف، کمک به ازدواج جوانان، کمک‌های مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی، راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و خانگی در حوزه مسائل اقتصادی، محورهای سیاسی و موضوعات اجتماعی از جمله سرفصل‌های این طرح است.

 

همبستگی و مشارکت اجتماعی، تزریق روحیه و گفتمان نشاط، امید، خودباوری، خود شناسی، وفاق، امیدآفرینی، همدلی، هم‌فکری، همکاری و هم‌یاری اجتماعی از دیگر اهداف این طرح و با این کار چالش‌هایی که نیاز به زیرساخت‌های بزرگ ندارند به دست مردم برطرف می‌شود.

 

مردم جهت شرکت در طرح ملی مهرواره محله همدل می‌توانند عدد ۱ را به سامانه ۵۰۰۰۱۷۵ پیامک کنند و پس از دریافت فرم الکترونیکی مشکلات محله خود را انتخاب و برای حل آن اقدام کنند که در استان زنجان تا کنون ۴۰۰ نفر در این طرح ثبت‌کردند و شرکت در این مهرواره تا ۲۰ خردادماه تمدید شده است.

 

به تعدادی از طرح‌های برتر که بتوانند مشکلات را حل کنند، خلاقیت و نوآوری و همچنین رویکرد دائمی و ریشه‌ای به حل مشکل داشته باشند جوایزی تعلق می‌گیرد و برای طرحی که به مرحله کشوری راه‌ یابد و برگزیده شود نیز جایزه ۲۰۰ میلیون تومانی درنظر گرفته شده که برای حل همان مسئله هزینه شود.

 

این طرح با محوریت مساجد، ائمه جماعات، شبکه تبلیغی، معتمدان محلی و سایر موارد برگزار می‌شود و همراهی، مهرافزایی، تحول و پیشرفت، اندیشه‌ورزی، خردگرایی، عقلانیت اجتماعی و اخلاقی از دیگر محورهای این برنامه است.

 

کد خبر 1057810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha