موزه های تخصصی را با مشارکت مردم احداث کنیم

تنگ بریس با بیان اینکه با کمک مردم می توان موزه های تخصصی احداث کرد گفت: انزلی به جهت یشینه تاریخی قابلیت داشتن چندین موزه تخصصی از قبیل پست، اصناف و ... را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «پیمان تنگ بریس» امروز (سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت) در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در محوطه کاخ موزه نظامی انزلی برگزار شد اظهارداشت: با دعوت از جوامع ملی و استفاده از ظرفیت‌های آنها می‌توانیم از حضور مردم در برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا برنامه فرهنگی استفاده کرده و با مشارکت مردم و جامعه علمی در راستای احداث موزه‌های تخصصی حرکت کنیم.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انزلی تاکید کرد: در سال‌های گذشته برنامه های مختلفی تنظیم و اجرا شد و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شاهد عملکرد درخشانی در حوزه موزه ها باشیم.

 

تنگ بریس بعد از دانشگاه، موزه‌ها را از مراکز با اهمیت فرهنگی اعلام کرد و گفت: موزه‌ها برای حفاظت از اسناد جایگاه بسیار مهمی دارند. افراد با هر نگاهی و در هر دستگاهی می‌توانند پایه‌های احداث موزه‌های تخصصی را پی‌ریزی کنند.

 

مسئول کاخ موزه نظامی انزلی با تقدیر از برگزاری این مراسم برای اولین در شهر انزلی گفت: با وجود اینکه در گذشته مدیریت این موزه بین دو مجموعه نیروی دریایی و بنادر و کشتیرانی دست به دست شد تلاش‌های خوبی جهت حفظ و نگهداری این اثرها صورت گرفت و هم اکنون این موزه از مراکز مهم گردشگری شهرستان و استان محسوب می شود.

 

ناخدا «سعید پوربافرانی» تصریح کرد: با انجام اقدامات تبلیغی در سطح شهر و فعال کردن صفحات مجازی توانستیم تنها در فروردین سال ۹۷ تعداد بازدید کنندگان از کاخ موزه انزلی را با ۴۰ درصد افزایش به ۱۷ هزار نفر برسانیم.

 

وی تاکید کرد: در سال ۹۷ تعداد گردشگران خارجی نیز با رایزنی‌های انجام شده و دعوت از تورهای گردشگری از صد گردشگر به ۶۰۰ نفر افزایش یافت این توریست ها از کشورهای فرانسه، آلمان، عراق و ... از این کاخ موزه دیدن کردند.

 

پوربافرانی موزه‌ها را بهترین فضا برای تبلیغ فرهنگ و آیین کهن ایران دانست و گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا سالانه ۱۲ هزار دانش آموز از استان گیلان و استان‌های مجاور از این کاخ موزه بازدید می کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی نیز در رابطه با مرمت آثار و ساماندهی کاخ موزه انجام شده تا این آثار ارزشمند برای آیندگان حفظ شود. 

 

کد خبر 1057826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha