بررسی اثرگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در مقابله با کرونا

باور به توانمندی ها و درک ارزش ها همچنین بلوغ فکری ناشی از شناخت موقعیت، مهمترین مولفه هایی بود که زمینه حضور پرشور کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز را در این عرصه فراهم ساخت.

خبرگزاری شبستان - البرز: قریب بیش از ۱۵ ماه از شیوع بیماری کرونا می گذرد، روزهای پر فراز و نشیبی که مشکلات و محدودیت های متعددی را برای همگان به ویژه مردم ایجاد کرد و بستری شد برای ارزیابی حضور اقشار متعدد که در عرصه مقابله ای هر یک اقدام عملی انجام دادند.

 

باور به توانمندی ها و درک ارزش ها همچنین بلوغ فکری ناشی از شناخت موقعیت، مهمترین مولفه هایی بود که زمینه حضور پرشور کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز را در این عرصه فراهم ساخت. 

 

نگاه راهبردی رهبرمعظم انقلاب مبنی بر برپایی رزمایش مواسات و همدلی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد را برآن داشت که به تهیه و توزیع بسته های معیشتی اقدام کنند. 

 

در گام نخست شناسایی خانواده های آسیب دیده از کرونا در دستورکار قرار گرفت و سپس در قالب مدیریت مرکز نیکوکاری مساجد استان البرز، ساز و کار تهیه و توزیع بسته های معیشتی که شامل روغن، برنج، ماکارانی، گوشت و ... بود در نظر گرفته شد.

 

محرومیت زدایی محور برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد 

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: محور و مبنای فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در جریان کرونا، محرومیت زدایی است.

 

مدیر مرکز نیکوکاری مساجد استان البرز افزود: بنابر هماهنگی و همکاری صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز تفاهم نامه ای با هدف تهیه و توزیع اقلام و بسته های معیشتی منعقد شد. 

 

وی با اشاره به مشارکت و هم افزایی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بیان کرد: ضدعفونی کردن مسجد، مدرسه و محلات از جمله اقدامات مشترک نیروهای کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری بسیج است که در این مدت محقق شد. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: ۳۹۱ کانون فرهنگی هنری مسجد استان البرز به منظور توزیع گوشت گرم میان محرومان در چند مرحله وارد عمل شدند، این گوشت ها از طرف برنامه راه خدا و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) فراهم شده بود.

 

برنامه ریزی هدفمند برای رزمایش مواسات و همدلی ادامه دارد

 

« محسن خدابنده» نیز در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: برنامه ریزی هدفمند برای شناسایی محرومان و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی از زمان شیوع بیماری کرونا تا کون با جدیت در استان البرز اجرا شد. 

 

مدیر کانون فرهنگی مسجد علی بن ابیطالب(ع) دولت آباد کرج افزود: مسجد جامع علی بن ابیطالب(ع) در منطقه دولت آباد کرج قرارگاه و محوریت فعالیت در زمینه برپایی رزمایش مواسات و همدلی قرار گرفت و با مدیریت امام مسجد زمینه رسیدگی به محرومان و افراد آسیب دیده ناشی از کرونا فراهم شد.

 

وی اظهار کرد: تمامی گروه های سنی مختلف به منظور برپایی رزمایش مواسات و همدلی به میدان عمل آمدند و در اقدام عملی در جهت محرومیت زدایی فعالیت کردند.

 

مقابله با کرونا همچنان ادامه دارد

 

« علیرضا خسروجردی» نیز در همین رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر کرج نیز در قالب طرح بهارانه فهما در ماه شعبان و رمضان اقدامات جدی در زمینه مقابله با کرونا انجام داد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر کرج افزود: ورود استان البرز به موج چهارم کرونا و انتخابات پیش رو همچنین برپایی امتحانات نهایی مقطع نهم و دوازدهم، برای بسیاری از خانواده ها نگرانی بیشتر از شیوع کرونا را ایجاد کرده است.

 

خدابنده بیان کرد: به منظور برطرف ساختن مشکلات مردمی و رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم، کانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر با بهره مندی از رسانه مسجد سعی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دارد.

 

گستردگی رزمایش مواسات و همدلی همانند دوران دفاع مقدس است

 

« ناصر مقدم» نیز در همین رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: امیدافزایی و روحیه بخشی به مردم یکی از برکات طرح رزمایش مواسات و همدلی است که در این رابطه نیروهای کانون های فرهنگی هنری مساجد که در گروه های سنی نوجوان و جوان هستند به خوبی ایفاء نقش کردند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: تلاش های صورت گرفته نیروهای کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه رزمایش مواسات و همدلی گویای میزان حمیّت و اهتمام آنان در جهت رفع مشکلات مردمی است.

 

مقدم خاطرنشان کرد: گستردگی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در جریان رزمایش مواسات و همدلی همانند دوران دفاع مقدس است چرا که هم از بلوغ فکری و هم از نیروهای انسانی مومن و متعهد بهره مند است.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا و مدیریت جو روانی در البرز خاطرنشان کرد: مساعدت و همراهی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در قالب شبکه به هم پیوسته منسجم زمینه احیاء مسجد تراز اسلامی در دوره کنونی است.

 

باور به ارزش های دینی و ایمانی نقطه عطف فعالیت اجتماعی است

 

آنچنان که برآیند فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز نشان می دهد این باور به ارزش های دینی و ایمانی است که نقطه عطف فعالیت اجتماعی در جهت مقابله با بیماری ویروسی کرونا است.

 

 

 

 

کد خبر 1057909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha