اختتامیه اولین جشنواره جوان برتر در دزفول برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره جوان برتر از ویژه برنامه‌های چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری و روز دزفول با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «وحید یامین‌پور» در آیین اختتامیه جشنواره جوان برتر که به مناسبت روز دزفول در دانشگاه جندی شاپور برگزار شد اظهار کرد: دشمن به دنبال بی تفاوتی جوان امروز است تا آنها را از فرهنگ و هویت خود دور سازد.

 

چهره برتر سال هنر انقلاب اسلامی کشور افق جشنواره جوان برتر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توسعه این جشنواره می‌توان در رشته‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی چهره‌هایی را به کشور معرفی کرد و که باعث شناساندن بهتر دزفول به جهانیان می‌شود.

 

وی تصریح کرد: برخی شهرهای ایران نظیر دزفول به واسطه ظرفیت‌های بی‌نظیر خود در عرصه‌های فرهنگی، اقدامات خوبی انجام داده‌اند که باید این موضوع تقویت شود.

 

یامین‌پور ارزش چنین جشنواره‌هایی را که باعث توجه به اولویت‌ها و برجسته کردن اراده جوانان و اراده ملی می‌شود را مفید دانست و اضافه کرد: این جشنواره باعث رشد و بالندگی استعدادهایی می‌شود که کمتر شناخته شده لذا باید تعداد این جشنواره‌ها افزایش یابد.

 

وی به وجود شخصیت‌های برجسته‌ای چون شیخ مرتضی انصاری در دزفول اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه چنین ظرفیت‌های باارزشی کمتر معرفی شده‌اند لذا باید از این سرمایه‌های هویتی شهر دزفول استفاده کرد و نگذاشت که منفعل بمانند.

 

این فعال رسانه‌ای ابراز کرد: دشمن در گذشته فقط به مرزهای سیاسی و جغفرایی تعرض می‌کرد اما امروز با حمله به مرزهای هویتی و فرهنگی به دنبال این است تا با خرج میلیاردها دلار جوانان را از فرهنگ و هویت خود دور سازد که نباید اجازه چنین کاری  به دشمن داده شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مقاومت فقط ایستادگی زمینی در برابر یک کشور خارجی نیست عنوان کرد: اکنون مقاومت در برابر هجوم سهمگین امواجی است که قصد دارند ما را از هویت تهی، اراده‌های ما را سست و مرزهای فرهنگی ما را جابه‌جا کنند و ما را به انسان‌هایی بی‌تفاوت، حریص، دنیاگرا و بی‌تفاوت نسبت به اصول انسانی، اخلاقی و دینی تبدیل کنند.

 

یامین پور با اشاره به چهارم خرداد یاد آور شد: دزفول دارای ظرفیت‌های مختلفی است که استعداد تبدیل به قطب علمی، اقتصادی و فرهنگی را دارد که لازمه این تحقق این موضوع همکاری مسئولان با جوانان است.

 

جشنواره جوان برتر از ویژه برنامه های چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری و روز دزفول به همت بسیج دانشجویی و فرمانداری ویژه دزفول از اسفندماه سال گذشته آغاز و اکنون با معرفی جوانان برتر در ۱۰ عرصه تخصصی به کار خود پایان داد.

 

کد خبر 1057958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha