تخریب یک مسجد و ۱۵ ساختمان در جریان حملات صهیونیست ها به غزه

در نهمین روز از حملات صهیونیست ها به غزه، ۱۵ ساختمان و یک مسجد تخریب و دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «القدس العربی»، در نهمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، 15 ساختمان و یک مسجد تخریب شد و دو فلسطینی به شهادت رسیده و هشت نفر دیگر زخمی شدند. منابع پزشکی از فلسطین گفتند: در حملات روز سه شنبه (28 اردیبهشت ماه) صهیونیست ها به غزه، محمود رمضان اشتیوی (18 ساله) در جنوب غزه به شهادت رسید.

 

این منابع افزودند: کودک سه ساله به نام «آمنه ایاد شریر» نیز بر اثر جراحت وارده ناشی از حمله صهیونیست ها به شهادت رسید. منابع پزشکی از فلسطین همچنین گزارش دادند: هشت فلسطینی نیز در حمله صهیونیست ها به منازل غزه  زخمی شدند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به ساختمان ها و منازل فلسطینی حمله و به  15 خانه مسکونی موشک شلیک کرد. یک ساختمان شش طبقه نزدیک به مجموعه مدارس آژانس امداد و کار پناهندگان (آنروا) و دانشگاه اسلامی بمباران شد که در طبقه زیرین آن یک مسجد قرار داشت و این مسجد نیز به طور کامل تخریب شد.

 

این ساختمان دارای تعدادی مراکز آموزشی بود. در شهر خان یونس نیز سه منزل تخریب شد. همچنین، یک منزل در اردوگاه بریج، 4 منزل در شمال غزه و 5 منزل در شهر غزه تخریب شد. بر اساس گزارش ها، جنگنده های صهیوینستی بیش از ده ها بار اراضی و مزارع و اماکن مقاومت را هدف حمله قرار دادند.

 

دفتر رسانه ای دولت غزه اعلام کرد: در جریان حملات صهیونیستی به غزه، حدود 243 میلیون دلار خسارت به این شهر وارد آمده است و صدها تاسیسات مسکونی و تجاری  آسیب دیده است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: از آغاز حملات تا روز سه شنبه در جریان حملات صهیونیست ها به غزه، 217 نفر شهید که 63 نفر آنان کودک و 36 نفر زن بوده اند و یک هزار و 500 نفر زخمی شده اند که حال 50 نفر آنان وخیم است.

کد خبر 1057985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha