امتحانات حضوری دانش آموزان با نظارت ویژه برگزار می شود

حیدرزاده با بیان اینکه خانواده ها نگران نباشند گفت: طبق شیوه نامه های تعریف شده آزمون های مقاطع تحصیلی نهم و دوازدهم با نظارت ویژه بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز (چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم سال تحصیلی در مدارس استان اظهار کرد: آزمون ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.‌

 


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خانواده ها نگران نباشند گفت: برای برگزاری آزمون ها، شیوه نامه هایی از وزرات بهداشت و آموزش و پرورش تعیین شده است که به دنبال آن این دستورالعمل ها در گیلان نیز اجرایی می شود.

 


حیدرزاده با بیان اینکه برای این آزمون نیز بازرسان بهداشتی به مدارس اعزام می شوند اذعان کرد: مکان ها و جلسات آزمون ها مورد بازدید بهداشت حرفه ای و بهداشت مدارس قرار گرفته است.

 


وی با اشاره به تعریف ۲ اتاق ایزوله در محل برگزاری آزمون اظهارکرد: دانش آموزان با علائم سرماخوردگی در اتاق ایزوله قرار می گیرند و دانش آموزانی که مشکوک به کرونا هستند نیز در اتاق ایزوله دیگر آزمون خواهند داد.

 


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در حال حاضر ۴۴۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند که از این مجموع حال ۹۰ بیمار وخیم است.

 


وی با تاکید بر اینکه شهرستان های گیلان به وضعیت رنگ نارنجی و زرد کرونایی هستند اظهار داشت: از عادی انگاری بپرهیزید و در مقابله با این بیماری از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید.

 


حیدر زاده در پایان از والدین خواست از تجمع در پشت مدارس حتی‌الامکان خودداری کرده و بعد از اتمام آزمون فرزندان را راهی منزل کرده تا از تجمع بعد از آزمون جلوگیری شود. 

کد خبر 1057986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha