٢٤٩ دستگاه چادر در مناطق زلزله زده خراسان شمالی توزیع شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون ٢٤٩ دستگاه چادردر مناطق زلزله زده استان توزیع شده و خانواده ها در آن مستقر شده اند.

«جواد نظری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: با توجه به وقوع پس لرزه ها، به دهياران ابلاغ شده اطلاع رساني لازم در خصوص عدم اسكان در منازل خسارت ديده را انجام دهند.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون خطوط برق، اينترنت و گاز در مناطق زلزله زده برقرار است.

 

نظری افزود: علاوه بر توزیع چادر، ٣٠ تخته پتو، ٧٠ تخته موكت، هزار و ٥٠٠ پرس غذاي گرم و هزار و ٨٠٠ قوطي كنسرو به دست خسارت دیدگان از زلزله رسیده است.

 

وی با اشاره به توزيع ٨٠٠ قرص نان در مناطق زلزله زده افزود: هماهنگي لازم انجام شده تا نسبت به اعزام نانوايي سيار به وسیله سپاه به مناطق زلزله زده انجام شود.

 

نظری با اشاره به تدابیر انجام شده برای جلوگیری از شیوع کرونا در مناطق خسارت دیده از زلزله گفت: بيش از سه هزار ماسك در این مناطق توزیع می شود.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هماهنگي برای انجام رپيد تست كرونا توسط اورژانس در منطقه انجام شده است.

 

وی گفت: برای تامین آب مورد نیاز خسارت دیدگان از زلزله، آبرساني سيار در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: كمربند امنيتي در منطقه برای حفظ امنيت مناطق زلزله زده ایجاد شده است.

 

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند که پس از آن، چندین پس لرزه در مناطق سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسیده است.

کد خبر 1058021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha