لازم است از مفاخر کشور پاسداری کنیم

کامرانی گفت: لازم است مفاخر کشور همچون مولوی، سعدی، خیام، عطار و دیگر گنجینه‌های ادبی ایران را نیز پاسداری کنیم و از اندیشه‌ ها و آثار غنی و قوی آنها بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی» در مراسم بزرگداشت «خیام» که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن اشاره به سرفصل های مشترک فرهنگی و ادبی نیشابور و شیراز و با ضمن خوانش یک رباعی از خیام گفت: رباعی را با خیام می‌شناسیم و امروز که به عصر ایجاز مشهور است، همچنان رباعیات خیام به دلیل اندیشه و موجز بودن جایگاه ویژه‌ای دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس ادامه داد: شاید لحن این 2 شاعر مشابه نبوده و لحن سعدی صمیمانه‌ تر است اما مطالب خیام به لحاظ محتوا، چراغ راه همه ماست.

وی در پایان ضمن اشاره به انتشار کتاب‌های ترجمه‌ای کودک که بالغ بر ۶۰ درصد کتاب ‌های بازار را تشکیل می‌دهد، گفت: مخالف ترجمه نیستیم همچنان که اشعار خیام به زبان ‌های فراوانی ترجمه شده است اما لازم است مفاخر کشور همچون مولوی، سعدی، خیام، عطار و دیگر گنجینه‌های ادبی ایران را نیز پاسداری کنیم و از اندیشه‌ ها و آثار غنی و قوی آنها بهره ببریم.

کد خبر 1058040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha