خشکسالی و کاهش تولید گندم در استان لرستان

بیرانوند با اشاره به خشکسالی امسال در استان لرستان، گفت: پیش بینی می شود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود در حالی که مصرف گندم استان سالانه ۳۰۰ تن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « حجت الله بیرانوند» در نشست مجازی با خبرنگاران، اظهار داشت: امسال بارندگی در استان نسبت به سال گذشته حداقل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان افزود: به دلیل اینکه که بیشتر اراضی استان دیم هستند، میزان برداشت گندم نسبت به سال گذشته حداقل ۵۰ درصد کاهش خواهد داشت.
 
وی افزود: با کیفیت ترین محصول گندم تولیدی در قسمت های جنوبی استان یعنی پلدختر، رومشکان، کوهدشت و الشتر تولید می شود.

 

حجت الله بیرانوند افزود: در لرستان ۱۳ کارخانه تولید آرد  با ظرفیت ۷۰۶ هزار تن وجود دارد و ۳۸۴ واحد آسیابانی نیز در استان فعال است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: همانگونه که در سال گذشته نیز تا حدودی با کاهش تولید گندم مواجه شده بودیم، امسال هم  متناسب با نیاز استان گندم خریداری می شود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

بیرانوند با بیان اینکه بخشی از سهمیه ای که در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته در قالب سهمیه  تخصیصی مصوب آماده است ادامه داد: در کارگروه جدیدی که با دستگاه‌های متولی برگزار شد در بحث سهمیه بندی ورود شد و موضوع اختصاص سهمیه واحد های نانوایی در دست بررسی و راستی آزمایی است.

 

وی تصریح کرد: با هماهنگی با دستگاه های نظارتی و مدیرکل محترم تعزیزات جابه جایی آرد در زمره قاچاق کالا قرار گرفته است.

 

بیرانوند اظهار داشت: با تصمیمات گرفته شده امیدواریم با حذف سهمیه اضافه برخی واحد های نانوایی از بروز تخلف در این زمینه جلوگیری شود.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در خصوص نظارت بر کیفیت طبخ نان در استان عنوان کرد: در این راستا تلاش شده که مهندسی در گندم های تولیدی استان انجام شود و نظارت بر عملکرد کارخانجات آر نیز در دستور کار گرفته است و تسهیلاتی در این راستا در نظر گرفته شده و ۶۵۸ واحد خبازی جهت بهسازی به بانک های عامل معرفی شده اند.

کد خبر 1058052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha