سه مرکز در شهر کرمان واکسیناسیون کرونا را انجام می دهد

واکسیناسیون کرونا در سه مرکز حتی در روزهای تعطیل با ارائه کارت ملی در شهر کرمان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، با آغاز واکسیناسیون در کرمان که از گروه سالمندان آغاز شد؛ به تازگی و با پایین آمدن تدریجی سن مشمولین، مراکز واکسیناسیون از دو به سه مرکز افزایش یافت.

 

این مراکز شامل مرکز سعادت (حد فاصل میدان فابریک و میدان خواجو قبل از پمپ بنزین) فنی حرفه ای (بلوار شهید صدوقی، ابتدای بلوار هزار- بلوار پارک جنگلی- اداره فنی حرفه ای) و مرکز شهید سام نژاد (خیابان شهید رجایی، خیابان نماز، ۲۰ متری بهار، سالن ورزشی شهید سام نژاد) است.

 

واکسیناسیون در این مراکز همه روزه از ساعت 7 و نیم صبح تا 6 و نیم بعدازظهر حتی در روزهای تعطیل با ارائه کارت ملی انجام می شود.

 

در حال حاضر واکسیناسیون برای گروه سنی سالمندان 75 سال و بالاتر یعنی متولدین سال ۱۳۲۵ به قبل انجام می شود.

 

آنطور که دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پرشکی کرمان اعلام کرده به تدریج فضا برای واکسیناسیون عمومی در استان فراهم می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه علاوه بر سالمندان، فضا را برای واکسیناسیون عمومی فراهم می کنیم زیرا با توزیع واکسن بیشتر، جمعیت زیادتری شامل می شوند؛ اظهار کرد: برای جلوگیری از ازدحام، لازم است مکان های بزرگتری را با امکانات بیشتر ببینیم.

 

وی با تأکید بر اینکه باید ترس و واهمه از واکسن را برطرف کرد زیرا عده ای در این باره تبلیغات سوء کردند؛ ادامه داد: واکسن گرچه اجبار نیست اما تشویق آن برای کنترل اپیدمی است و واکسیناسیون به نفع عموم است.

 

به گفته دکتر رشیدی نژاد تعداد قابل توجهی از افراد داوطلب تزریق واکسن مشترک ایران و کوبا شدند و پیش بینی می شود در آینده نزدیک تولید آن در داخل کشور آغاز شود.

 

 

کد خبر 1058053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha