افزایش ترددها نگران کننده است / ۵ بیمار دیگر جان باختند

حبیب زاده با اشاره به اینکه کاهش شیوع نباید موجب افزایش ترددها در مناطق مختلف شهرها شود، گفت: شهروندان همچنان باید دقت بیشتری نسبت به کاهش رفت و آمدها و ترددهای بی مورد داشته باشند.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 41 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند که بیشترین بستری مربوط به شهرستان اردبیل است و مجموع بیماران بستری شده به رقم 289 نفر رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 59 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر متخصصان قرار دارد و 40 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: متاسفانه طی همین مدت 5 بیمار به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند و تاکنون از ابتدای شیوع این بیماری در استان اردبیل 1760 نفر فوت شده اند.

 

حبیب زاده خاطر نشان کرد: وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان های اردبیل، پارس آباد، خلخال و مشگین شهر به رنگ نارنجی و شهرستان های نمین، گرمی، بیله سوار، سرعین، کوثر، اصلاندوز و نیر در وضعیت رنگ زرد قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه قرنطیه و رعایت پروتکل های نباید محدود به زمان شیوع و افزایش باشد، ادامه داد: عادی انگاری بیماری کرونا معضل آغاز پیک مجدد خواهد بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان این مطلب که خطر کرونای جهش یافته جدی است و مردم مراقبت های بهداشتی را افزایش دهند، عنوان کرد: شهروندان همچنان باید دقت بیشتری نسبت به کاهش رفت و آمدها و ترددهای بی مورد داشته باشند.

 

حبیب زاده اضافه کرد: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

کد خبر 1058061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha