توسعه شبکه فیبر نوری اولویت اصلی مخابرات استان/ ۹۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه است

اسدی با بیان اینکه ۹۷ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارد، گفت: تعداد ۲۵ شهر و ۸۵ روستای استان از شبکه اینترنت خانگی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام، صبح امروز(۲۹ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطوعات استان،  با تبریک روز جهانی مخابرات و روابط عمومی اظهار کرد: اهمیت ارتباطات و مخابرات در دنیای امروز همانند اکسیژن است که بسیار حایز اهمیت بوده و صنعت ارتباطات در دنیای امروز نقش موثری تسهیل کننده در امورات مختلف دارد.

 

« حشمت اسدی»  با اشاره به نقش تاثیرگذار ارتباطات و صنعت مخابرات در توسعه کشور و استان، یادآور شد: امروز انجام بسیاری از کارهای اقتصادی بر بستر وب صورت می گیرد که زیرساخت این اقتصاد را شبکه های مخابراتی و اینترنتی  فراهم می کنند، با توجه به گستردگی بازار آی.سی.تی و نقش موثری که در اقتصاد کشور می تواند داشته باشد، اهمیت و ضرورت توجه به زیرساخت های حوزه مخابراتی مضاعف شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه کسب و کارهای دانش بنیان و استارت تاپ ها با حداقل سرمایه در بستر اینترنت می توانند موجب اشتغال شوند، افزود: کسب و کارهای الکترونیکی امروز بسیار در امر اشتغال و توسعه فناوری موثر هستند، با توجه میزان گردش سرمایه ای که در این این حوزه وجود دارد، توجه زیرساخت های مخابراتی می تواند در امر درأمدزایی برای اشتغال جوانان  موثر بوده و از این بستر در راستای ایجاد کسب و کار های جدید و تولید بهره برد.

 

مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام به فعالیت های حوزه فناوری ارتباطات از جمله بازاریابی، تبلیغات، مدیریت هوشمند تولید و نظام اداری و ساختارهای اداری کشور و ایجاد زمینه های دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: فناوری ارتباطات در دنیای امروز در واقع اتصال مردم با مردم است که اگر این تحول در کشور اتفاق بیافتد بسیاری از امورات و تکنولوژی های فناوری اطلاعات و همچنین بهره وری سازمان‌ها و نهادها افزایش خواهد یافت و‌ موجبات رضایتمندی افراد جامعه را فراهم خواهد کرد.

 

اسدی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا امروز سبک زندگی را تغییر داده است و از زندگی حقیقی به سمت زندگی مجازی پیش برده است، افزود: شیوع کرونا به روند نیاز به امکانات دسترسی اقشار مختلف مردم از طریق اینترنت سرعت بخشیده است و این امر مستلزم فراهم کردن زیرساخت های مطمئن و سرمایه گذاری است، البته شیوع کرونا و نیازهای ارتباطی جدید، موجب شد برخی از ضعف ها در استان شناسایی شود و  زمینه  تقویت و ایجاد زیرساخت های مناسب در حوزه های مختلف مخابراتی گردد.

 

وی با بیان اینکه با اجرا و بهره برداری از طرح های استان تا پایان شهریورماه و هفته دولت تحول عظیمی در سطح مخابرات و فناوری ارتباطات استان روی خواهد داد، تصریح کرد:
امروز استان ایلام در زمینه مخابرات دارای رتبه زیر پانزده در کشور و رتبه اول در غرب کشور  است و در رتبه بندی شاخص پایداری توسعه یافتگی صنعت آی.سی.تی استان ایلام با اجرای طرح های مختلف امروز در رتبه مناسبی در سطح کشور  قرار دارد.

 

مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام ابراز کرد: در زمینه صنعت تلفن ثابت در استان شاهد روند نزولی هستیم، سرویس تلفن همراه با توجه به جذابیت ها و قابلیت هایی که دارد در تقاضای بیشتری مواجه بوده و استقبال مردم از تلفن ثابت در استان با وجود زیرساخت های مناسبی که در استان ایجاد و راه اندازی شده رو به کاهش است.

 

اسدی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات در سه حوزه تلفن ثابت، تلفن همراه  و اینترنت پرسرعت به مردم شریف استان خدمات مختلفی اراده می دهد، افزود: میل استفاده به تلفن ثابت در استان روند نزولی داشته است و بر همین اساس ضریب نفوذ تلفن ثابت استان ایلام در کشور کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه تعداد تلفن همراه استان در ابتدای سال ۹۲ حدود ۴۵۵ هزار و ۲۴۴ شماره بوده است که این میزان در پایان سال ۹۹ به ۶۳۳ هزار با رشدی معادل ۳۹ دزصد رسیده است، ابراز کرد: تعداد سایت  های تلفن همراه نسل ۲ در استان ۲۴۱ سایت بوده که الان به  ۳۶۰ سایت با رشدی معادل ۴۷ درصد افزایش یافته است، در سال ۹۲ هیچگونه  سایت نسل ۳ و ۴ در استان وجود نداشته است و امروز ۱۹۴سایت تری.جی و ۱۹۶سایت فور. جی در استان فعال است.

 

مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در ابتدای سال ۹۲ حدود ۸۱.۳ درصد بوده و امروز به ۱۴۵.۱ درصد رسیده است،  یادآور شد: همچنین پوشش جاده های استان از ۸۱۲ کیلومتر  به ۸۲۶کیلومتر افزایش یافته است و این میزان جاده های فرعی ۶۱۰ کیلومتر بوده  که به ۶۸۰ کیلومتر افزایش یافته است.

 

اسدی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد جمعیت استان ایلام به شبکه تلفن همراه دسترسی دارند، یادآور شد:این سه درصد مربوط به مناطق عشایری، کوچ رو و برخی روستاهای دارای جمعیت ساکن موقت است، تعداد تلفن های ثابت در سال ۹۲ حدود ۱۵۵ هزار و ۷۸۰ خط تلفن بوده است که این میزان به ۱۸۶ هزار و ۸۶۶ تلفن رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه اینترنت تجاری که سرویسی برای ادارات، دستگاه ها و شرکت ها است در سال ۹۲ حدود ۱۰۱۴ پورت بوده که این میزان الان به ۱۳۰۳پورت با رشد ۲۸.۵درصد رسیده است، تعداد مشترکان حوزه اینترنت  خانگی ای دی اس ال در سال ۹۲ حدود ۱۱  هزار و ۶۷۶  مشترک بوده که امروز به ۳۷ هزار و ۴۵۷ مشترک با ۲۲۰ درصد رشد افزایش یافته است.


مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام  با اشاره به اینکه تعداد پورت های منصوبه در سال ۹۲ حدود ۲۰ هزار و ۵۴۴ و امروز به تعداد بیش از ‌۵۸ هزار  پورت با ۱۸۶ درصد رسیده است، ابراز کرد: امروز نزدیک به بیست هزار پورت ظرفیت خالی برای واگذاری در سطح استان وجو دارد.

 

اسدی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز  کلیه شهرهای استان دارای اینترنت خانگی بوده و  این تعداد ۲۵ شهر هستند، یادآور شد: تعداد روستاهای استان دارای اینترنت خانگی به  تعداد ۸۵ روستا رسیده است و توسعه اینترنت خانگی در روستاهای استان به موازات توسعه شهری افزایش یافته است.

 

وی بیان کرد: امروز جایگزینی شبکه کابل مسی به فیبر نوری در استان اولویت کار شبکه مخارات استان بوده و تلاش می شود که اتصال اینترنتی بر بستر فیبر نوری انجام شود چرا که این سرویس سرویس از نظر کیفیت اینترنت بسیار خوب است و در دو سال اخیر تا شهریور هزار و چهارصد، توسعه زیرساخت های ارتباطی را در دستور مار قرار داده ایم.

 

مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام  ابراز کرد: حدود ۳۷سایت جدید تلفن همراه در استان در دستور کار ما قرار دارد که به تدریج افتتاح می شوند و توسعه شبکه مخابراتی استان در مناطق محروم از محل توسعه در مناطق روستایی در نقاط روستایی و محروم استان ادامه دارد، همچنین تعداد ۳۰ سایت از نسل دو به نسل سه ارتقا پیدا کرده است.

 


اسدی بیان کرد: برا یتوسعه شبکه انتقال  تلفن همراه و شبکه مخابراتی استان نزدیک به ۱۷۵کیلومتر فیبر نوری در استان پیش بینی شده است، شبکه فیبر نوری بستر مطمئنی است که می توان هر سرویس را در بستر اینترنت ارایه داد، ۹۸۳مدرسه شهری و روستایی استان نیز به اینترنت پر سرعت با پهنای هفتاد گیگ اینترنت رایگان متصل شده اند حداد ۸۶درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان به شبکه موبایل متصل شده اند.

 

کد خبر 1058110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha