اختتامیه جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» تیر ماه برگزار می شود

حجت الاسلام مجیدی گفت: اختتامیه جشنواره «وقف، چشمه همشه جاری» تیر ماه برگزار می شود که در صورت فراهم بودن شرایط به صورت ملی در تهران و در غیر این صورت اختتامیه در بخش خوشنویسی این جشنواره در استان قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در نشست هم اندیشی جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» در رشته خوشنویسی که امروز (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار  شد، بیان کرد: فراخوان هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری از آبان سال گذشته در استان های مختلف کشور و در رشته های هنرهای تجسمی، متون ادبی، آثار پژوهشی، فضای مجازی، فیلم و کلیپ، خبر و رسانه و خوشنویسی اعلام شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: بنا بود تا ۲۰ فروردین ماه فراخوان این جشنواره ادامه داشته باشد و سپس آثار داوری شود که فراخوان تا عید سعید فطر تمدید شد.

 

وی اضافه کرد: این جشنواره در بخش خوشنویسی در سه رشته نستعلیق، شکسته نستعیق و ثلث و نسخ فراخوان داشت و خوشبختانه جزو جشنواره های پربار کشوری بوده که ۶۲۳ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از استان های مختلف کشور در این جشنواره شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: از میان آثار رسیده خانم ها با ۱۷۵ اثر و آقایان با ۴۴۸ اثر در این جشنواره شرکت کردند که ۳۸۷ اثر در رشته نستعیلق، ۱۳۰ اثر در رشته شکسته نستعلیق و ۱۰۶ اثر در رشته ثلث و نسخ بود.  

 

وی اعلام کرد: این آثار بناست در هفته جاری و آتی به صورت مجازی داوری شود و ۳۰۰ اثر برتر برای داوری مرحله دوم ارسال می شود که داوری به صورت فیزیکی صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: اختتامیه جشنواره تیر ماه برگزار می شود که در صورت فراهم بودن شرایط به صورت ملی در تهران و در غیر این صورت در استان برگزار می شود و و به آثار برتر جوایز نقدی اهدا می شود.

 

وی تأکید کرد: آثار برگزیده در چندین مکان به نمایش گذاشته می شود و ان شاالله در فضاهای تاریخی این آثار به نمایش گذاشته شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اسامی داوران این جشنواره توضیح داد: در رشته نستعیلق داوران علی شیرازی، علی اشرف صندوق آبادی، علی اکبر پگاه و میرحیدر موسوی هستند، در رشته شکسته نستعلیق یدالله کابلی خوانساری، علی فخاری و بهادر پگاه و در رشته ثلث و نسخ رضا بنی رضی، محمدعلی قربانی، علیرضا محبی و عبدالرضایی داوری این بخش از جشنواره را بر عهده دارند.

 

وی در ادامه گفت: همانطور که نمی شود تاریخ معینی برای وقف این فرهنگ والای انسانی مشخص کرد، خط هم جایگاه قدیمی دارد و شناسه تمدن بشری و تمدن ساز بوده است.

 

حجت الاسلام مجیدی یادآور شد: خوشنویسی نشانگر تعالی و رشد انسان است و در اسلام خوشنویسی و خط عجین با کتابت قرآن شده و خط و خوشنویسی روحیه لطیف انسان ها را به نمایش می گذارد و وقف هم نشان از روحیه بالنده و رشد یافته ای است که حاضر است برای ترقی جامعه اش از مال خود بگذرد تا همه مردم بهره مند شوند.

 

کد خبر 1058139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha