هنر بهترین ابزار برای گسترش و ترویج ارزش هاست

اسماعیلی گفت: هنر دریچه ای به روشنایی است و بهترین وسیله برای ترویج و گسترش ارزش ها و عقیده ها، ابزار هنر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در نشست هم اندیشی جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» در رشته خوشنویسی که امروز (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار  شد، بیان کرد: سه مجموعه فرهنگی در برگزاری این جشنواره کنار هم قرار گرفته اند و هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی می تواند در حوزه های مختلف به ویژه حوزه فرهنگی و هنری راهگشا باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: هنر دریچه ای به روشنایی است و بهترین روش برای پرداختن به ایده ها و عقیده ها است و رهبری هم بر این امر تأکید دارند و هر انسان عاقلی می داند بهترین وسیله برای ترویج و گسترش ارزش ها و عقیده ها، ابزار هنر است.

 

وی عنوان کرد: در این بین هنر خوشنویسی جایگاه ویژه ای دارد و به عنوان هنر قدسی از آن یاد می شود و هنری ایرانی بوده و مایه افتخار ایرانیان است و زینت بخش سرزمین ایران از دیرباز بوده و هست.

 

اسماعیلی توضیح داد: قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی نقش مهم و ارزنده ای را ایفا کرده و در طول تاریخ شاهد هستیم بزرگان زیادی خواستگاه شان قزوین بوده و خواستگاه اصلی هنر خوشنویسی، قزوین بوده است.

 

وی تصریح کرد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث پایتخت خوشنویسی را پیگیر هستیم تا به ثبت رسانیم و ان شاالله با پیگیری ها این کار به صورت رسمی انجام می شود، البته اعتقاد داریم بحث شهر خوشنویسی و پایتخت خوشنویسی موضوعی است که نیاز به اثبات ندارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین توضیح داد: اخیرا هم شهر قزوین به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه تجسمی تعیین شد  در چند روز گذشته نامه رسمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد به سوی استاندار ارسال و این موضوع ابلاغ شد و برنامه های ویژه ای را برای این منظور داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری ها امسال شاهد برگزاری دوسالانه خوشنویسی کشور در مهر ماه سال جاری خواهیم بود که مقدمات فراهم و به زودی فراخوان اعلام عمومی می شود.

 

اسماعیلی در ادامه اظهار کرد: خوشحال هستیم جشنواره خوشنویسی وقف امسال در استان قزوین برگزار می شود و این جشنواره در جهت گسترش  فرهنگ وقف می تواند اثرگذار باشد.

 

وی تأکید کرد: فرهنگ وقف، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی است و وقف چشمه جوشانی است که همواره جریان دارد و آثار آن تا ابد در جریان خواهد بود و برگزاری این جشنواره کار ارزنده ای بوده که سازمان اوقاف برای ترویج فرهنگ وقف در نظر گرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: ما فقط نباید نگاه جشنواره ای به این موضوعات داشته باشیم نتایج این جشنواره بسیار مهم است و باید پوسترهایی تهیه شود و در کل کشور، نمایشگاه هایی برگزار شود تا این جشنواره بتواند نقش ترویجی داشته باشد و بتوانیم اثرات آن را در جامعه مشاهده کنیم.

 

کد خبر 1058154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha