عشایر از لحاظ فداکاری و شهامت جزء بهترین افراد جامعه هستند

عرفانی با اشاره به جمله معروف حضرت امام (ره) در مورد عشایر، گفت: عشایر از لحاظ فداکاری و شهامت جزء بهترین افراد جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت هفته بسیج عشایری، فرمانده سپاه عشایر و جمعی از پرسنل این ناحیه و همچنین قشر عشایر امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار کردند.

 

سرهنگ «صادق عرفانی» با بیان اینکه  ۲۹ اردیبهشت ماه تداعی میثاق جاودانه عشایر با امام( ره ) و بنیان گذار انقلاب اسلامی است، گفت: عشایر قشر غیور، جان بر کف و همیشه در صحنه ای هستند که با تاسی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام رهبری وفاداری خود را به نظام اسلامی نشان داده اند.

 

فرمانده سپاه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مرور تاریخ ایلات و عشایر مجاهدت های فراموش نشدنی آنها را نشان می دهد، اظهار کرد: قشر عشایر از قرن های گذشته تا امروز دارای روحیه مقاومت، ایثار و فداکاری بوده اند.

 

وی با بیان اینکه عشایر استان با امام (ره) بعد از انقلاب دیدار داشتند، یادآور شد: امام (ره) فرمود «عشایر ذخایر انقلاب هستند» و عشایر از لحاظ فداکاری و شهامت جز بهترین افراد جامعه بوده، کسانی که دارای شجاعت، وفاداری و ولایت مداری هستند و در همه صحنه های انقلاب مانند روز قدس و ۲۲ بهمن ماه حضور چشم گیری داشته و دارند

 

عرفانی با بیان اینکه بدخواه هان خارجی، داخلی و استکبار به دنبال ناامیدی مردم از انقلاب و کاهش مشارکت آنها در انتخابات ۲۸ خرداد ماه هستند، اما عشایر در هر زمان که نیاز به حضور آنها باشد نقش آفرینی می کنند، گفت: عشایر در ۲۸ خرداد ماه با حضور حداکثری در انتخابات وفاداری خود را به انقلاب، امام و رهبری نشان خواهند داد و این حضور چشم گیر پای صندوق های رای مشت محکمی به دشمنان انقلاب خصوص استکبار آمریکا و اسرائیل خواهد بود.

 

فرمانده سپاه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترویج سبک زندگی عشایری، امینت عشایر، اهدای جهیزیه به قشر عشایر بخشی از برنامه هایی است که توسط سپاه عشایر دنبال می شود.

 

«مختار اندرخور» هم در این نشست با بیان اینکه خود عشایر زاده هستم، گفت: عشایر قبل از انقلاب دارای روحیاتی مانند مبارزه با ظلم و جور داشتند و در انقلاب اسلامی شهدای زیادی تقدیم انقلاب و اسلام کردند

 

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز باید در خدمت دهی به عشایر توجه ویژه ای شود، اظهار کرد: عشایر بر اعتقادات پاک خود پایدار مانده اند اما امروز فضای مجازی تهدید کننده این اعتقادات است و سپاه عشایر به عنوان حامیان و علمداران قشر عشایر باید در حوزه فضای مجازی و کاهش آسیب ها از این قشر حمایت کنند.

 

وی با بیان اینکه روحیه دین داری و تکریم روحانیت در بین قشر عشایر وجود دارد، گفت: امروز عشایر حامی و پشتیبان انقلاب، اسلام و آرمان های امام و رهبری هستند.

کد خبر 1058217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha