عزم جدی برای امنیت شغلی دهیاران شکل گرفت

غراوی با بیان اینکه شکل گیری چارت اداری دهیاری ها باعث ایجاد امنیت شغلی دهیاران می شود، گفت: امیدواریم یک مدیریت قانون مند در دهیاری ها شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «میرمحمد غراوی» عصر امروز (چهارشنبه 29 اردیبهشت) در جمع مسئولان استان گلستان اظهار کرد: بسیاری از شوراهای اسلامی و دهیاران عملکرد خوبی داشتند و البته بخشی از آنها نیز دچار انحرافاتی شدند که از طریق مراجع قانونی مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ادامه داد: بخشداران نقش به سزایی بر نظارت دهیاران دارند و علاوه بر کلاس های آموزشی در طول سال که بخشداران برای دهیاران برگزار می کنیم باز نیازمند آن هستیم که این آموزش ها را به ویژه برای افرادی که جدید منصوب می شوند داشته باشیم.

 

غراوی متذکر شد: امیدواریم یک مدیریت قانونمند در دهیاری ها شکل بگیرد و بتوانیم از ظرفیت آن بهره بیشتری کمک بگیریم، شکل گیری چارت اداری دهیاری ها باعث ایجاد امنیت شغلی دهیاران می شود.

 

وی یادآور شد: دهیاران نیز کمترین نقش را در برنامه ریزی استان دارند و باید از ظرفیت دهیاران در این زمینه استفاده شود، بسیاری از روستاها مطالعات طرح هادی آنها منقضی شده و منابع لازم برای این دهیاری ها فراهم نشده است و اجرای این طرح ها مستلزم آن است که فرمانداران و بخشداران اولویت خود را براساس حداقل شاخص جمعیت روستاها در نظر بگیرند.

 

غراوی خاطرنشان کرد: مالیات ارزش افزوده و ماده 57 به روستاها اختصاص پیدا می کند ولی با توجه به افزایش قیمت ها این مبالغ برای عمران و آبادی روستا کارگشا نیست و اثر آن بر توسعه روستاها کم شده است.

 

کد خبر 1058269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha