پنج کتاب با موضوع «بقیع» و ماکت ضریح ائمه بقیع رونمایی شدند

پنج کتاب با موضوع «بقیع» و ماکت ضریح ائمه بقیع علیهم‌السلام در گردهمایی بین المللی بقیع، حرم اهل بیت و اصحاب پیامبر اکرم(ص) رونمایی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، گردهمایی بین المللی بقیع، حرم اهل‌بیت و اصحاب پیامبراکرم (ص) عصر امروز (چهارشنبه، 20 اردیبهشت) به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع علیهم‌السلام و به همت  سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به صورت حضوری و مجازی در قم برگزار شد.

 

در این مراسم، پنج کتاب با عناوین «غربت بقیع» به نگارش حجت‌الاسلام والمسلمین «سید علی قاضی عسگر»، «مجموعه اسناد تخریب بقیع» نوشته «علی احمدی»، «مشروح مذاکرات مجلس ملی و سنا پیرامون بقیع» تألیف «رضا تقی زاده نائینی»، «تحلیل  اجتماعی شعائر زیارت بقیع» به قلم دکتر «زهراسادات کشاورز» و کتاب «اسناد انتقال ضریح ائمه بقیع(ع)» رونمایی شدند.

 

همچنین در این مراسم، ماکت ضریح ائمه بقیع که توسط «حمید صفارنیا» ساخته شده بود، در معرض نمایش قرار گرفت.

 

«حمید صفارنیا» با اشاره به ساخت این ماکت، گفت: انگیزه من در ساخت این ماکت این بود که چشم انداز داخل بقعه شریف را به نمایش بگذاریم و تصویر واقعی از آن نشان دهیم تا این اثر دوباره احیا شود و حق ضایع شده به ما برگردد.

 

وی تصریح کرد: این ماکت بر اساس تنها تصویری ساخته شد که نزدیک 125 سال پیش توسط یک عکاس آلمانی گرفته شده بود و بر اساس این عکس و برخی گزارش‌ها از سفرنامه‌های زوار توانستیم این تصویر را از بقعه شریف فراهم کنیم و این ماکت را طراحی کردیم.

 

صفارنیا تصریح کرد: امروز علاوه بر مسئله ضریح قبور ائمه بقیع که با آن مواجهیم، مسئله صهیونیست را می‌بینیم که برای ثبت رویاهای خود ماکت‌هایی از معبد سلیمان می‌سازند و به نحو موثری در مجامع بین المللی مطرح می‌کنند، ما نیز در سال آینده بنا داریم ماکت بیت المقدس و مسجد الاقصی را بسازیم.

 

وی به مشخصات ظاهری این ماکت اشاره کرد و گفت: مقیاس این ماکت یک نهم و ابعاد آن 210 در 210 سانتی متر است و جنس آن از مواد مختلف از جمله فولاد و برخی فلزات و پلیمرهای مختلف ساخته شده است.

 

کد خبر 1058316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha