کشاورزان از برداشت زود هنگام گندم و کلزا خودداری کنند

سجادی گفت: کشاورزان به دستور کارشناسان کشاورزی عمل کنند و از برداشت زودهنگام گندم و کلزا بپرهیزند.

«سیدخالق سجادی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: خرید تضمینی کلزا در سطح استان گلستان آغاز شده و همچنین اداره کل غله و بازرگانی استان گلستان آماده خرید تضمینی گندم از کشاورزان است.

 

مدیرکل غله و بازرگانی گلستان ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان به دلیل آنکه هنوز شرایط مناسب برای برداشت گندم در سطح استان فراهم نیست مجوزی برای برداشت صادر نکرده است اما در روزهای اخیر برداشت کلزا در سطح استان گلستان آغاز شده است.

 

سجادی بیان کرد: تا روز گذشته بیش از 400 تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است و تلاش ما این است که مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت شود.

 

وی افزود: قیمت تضمینی گندم پنج هزار تومان و کلزا نیز 11 هزار تومان در نظر گرفته شده و درخواست ما از کشاورزان این است که حتماً به دستورات کارشناسان کشاورزی عمل کنند و از برداشت زودهنگام گندم و کلزا خودداری کنند.

 

مدیرکل غله و بازرگانی گلستان متذکر شد: کشاورزان در مراکز خرید ازدحام ایجاد نکنند و رعایت مسائل بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند و به توصیه های کارشناسان ما که در محل خرید تضمینی قرار دارند عمل کنند.

 

سجادی بیان کرد: کشاورزان به دلیل شرایط جوی و یا مشکلات دسترسی کمباین و یا کشت زودهنگام محصولات پاییزه تلاش می کنند که زودتر محصولات پاییزه خود را برداشت کنند ولی باید شرایط مزارع و محصول خود را در نظر بگیرند.

 

وی افزود: امسال قیمت تضمینی گندم 100 درصد و کلزا نزدیک به 300 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 

کد خبر 1058367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha