افزایش ارزش افزوده محله «سنگ سیاه» شیراز با ایجاد گذر «فرهنگ و هنر»

اسکندرپور گفت: سنگ سیاه یکی از قطب های قدرتمند اقتصاد گردشگری شیراز شده است که با ایجاد گذر «فرهنگ و هنر»، ارزش افزوده فرهنگی آن افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (پنج شنبه 30 اردیبهشت) در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری راه اندازی گذر «فرهنگ و هنر» در محله تاریخی «سنگ سیاه» و ارائه تسهیلات به هنرمندان گفت: ایجاد این گذر در بافت تاریخی شیراز موجب ایجاد ارزش افزوده فرهنگی برای «سنگ سیاه» می شود.

شهردار شیراز افزود: در این محله تاریخی با زیرزمینی کردن شبکه برق، اجرا و نوسازی شبکه آب، فاضلاب و گاز و کف سازی، بدنه سازی و نورپردازی و نصب شیر آتش نشانی در کوچه ها و گذرها، سنگ سیاه در سه ماه آینده به یکی از زیباترین مسیرهای بافت تاریخی تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: سنگ سیاه یکی از قطب های قدرتمند اقتصاد گردشگری شیراز شده است که با ایجاد گذر «فرهنگ و هنر»، ارزش افزوده فرهنگی آن افزایش خواهد یافت.

اسکندرپور با اشاره به اجرای 32 پروژه در بافت تاریخی فرهنگی توسط شهرداری شیراز بیان کرد: انجام این پروژه ها موجب ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و افزایش میل حضور به سرمایه گذاری در بافت تاریخی شیراز شده است.

وی اعلام کرد: همچنین ساکنان قدیمی نیز برای بازگشت به محله های قدیمی بافت تاریخی تمایل یافته اند و با اجرای پروژه های بهسازی و باززنده سازی بافت تاریخی سعی در ثبت آن در فهرست ثبت یونسکو داریم.

خاطر نشان می شود این تفاهم نامه به امضای شهردار شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و مدیرعامل موسسه «کمک به توسعه فرهنگ و هنر» رسید.

کد خبر 1058524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha