احداث یادبود حسین منزوی در زنجان 

به گفته احمدخانی، پیگیری‌های لازم برای احداث یادبود حسین منزوی شاعر و هنرمند زنجانی انجام شده است که امیدواریم به زودی محقق شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست خبری نخستین دوسالانه جایره ملی غزل اظهار کرد: به دلیل  مشکلات شرکت کنندگان در ارسال اثر به جهت کرونا مهلت شرکت در این جشنواره ادبی تمدید شد.

 


به گفته محمدربیع احمدخانی تلاش دست‌اندکاران برگزاری این جشنواره استمرار جشنواره و ایجاد دبیرخانه دائمی جایزه ملی غزل در زنجان است.

 


وی از اجرای 72 برنامه فرهنگی در زنجان خبر  داد و گفت: برگزاری کنگره شهدا و جشنواره فرهنگی و هنری پژوهشی نماز و ششمین جشنواره فرهنگی و قرآنی رمضان و جشنواره بهار قرآن از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به اهداف جوایز ادبی اشاره کرد و گفت: این جشنواره ها با دو هدف جلب توجه جامعه به رشته ادبی مورد نظر و ایجاد انگیزه برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

 


احمدخانی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان افزود: ۷۲ برنامه ملی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی در استان به همین مناسبت برگزار می‌شود.

 


وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود بتوانیم هر دو سال یکبار این جشنواره را برگزار کنیم گفت: پیگیری‌های لازم برای احداث یادبود حسین منزوی شاعر و هنرمند زنجانی انجام شده است که امیدواریم به زودی محقق شود.

 

 

رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم آخرین آمار شرکت کنندگان در جشنواره دوسالانه حسین منزوی را ارائه کرد و گفت: از 28 استان کشور و چند کشور خارجی به این جشنواره اثر ارسال شده است.

 


جعفر محمدی با اشاره به اینکه بیشترین اثر از استان تهران به دبیرخانه رسیده است، گفت: در بحث کتاب ترکی یک اثر، کتاب فارسی ۳۱ اثر، شعر ترکی هفت اثر، شعر فارسی ۱۳۲ اثر و در بخش پژوهشی نیز ۱۲ اثر به جشنواره رسیده است.

 

وی با درخواست علاقه‌مندان برای تمدید مهلت شرکت در جشنواره و طبق آنچه در شورای سیاست‌گذاری تصمیم‌گیری شد، مهلت ارسال آثار تا ۱۵ خردادماه تمدید شد.

کد خبر 1058555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha