امتناع برخی مدیران از حضور در سامد

براتی گفت: با وجود صدور بخشنامه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی از حضور در مرکز سامد امتناع می کنند که با توجه به دستور اکید استاندار در صورت عدم حضور با آنها به شدت برخورد قانونی می شود.

«عزت‌الله براتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، وظایف سامد استانداری دولت را پذیرش و رسیدگی به درخواست‌ها، شکایات و پیشنهادات مردمی از سراسر استان دانست و اظهار کرد: مرکز سامد استانداری خوزستان روزانه به طور میانگین بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ شکایت و درخواست را از طریق تلفن ۱۱۱ و همچنین درخواست‌هایی هم ازطریق دبیرخانه استانداری و حضوری دریافت می‌کنند که این تعداد ماهیانه به چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار شکایت می رسد.

 

معاون ارتباطات مردمی استانداری خوزستان افزود: این شکایات و درخواست‌ها توسط ۱۰ اپراتور به صورت تلفنی دریافت و موضوع را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند و در پایان روز به مدیر مرکز سامد ارجاع و وی پس از بررسی به مدیرکل مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی مجدد ارجاع می‌دهد و از این طریق به دستگاه‌های اجرایی و موسسات دولتی، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها که درخواست مرتبط با آنها است، ارجاع داده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و موسسات دولتی موظف هستند برابر نظام نامه ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در بستر سامد ظرف مدت ۱۰ تا ۱۵ روز پاسخ را از طریق سیستم به سامد ارسال کنند.

 

براتی با بیان اینکه ۲ نفر از کارشناسان مسئول پیگیری این موارد هستند اضافه کرد: بر اساس آمار عملکردی سال ۱۳۹۹، ۴۱ هزار شکایت و درخواست مردمی به صورت تلفنی از طریق شماره ۱۱۱ به این مرکز رسیده که همه موارد به دستگاه‌های اجرایی ارجاع شده و از این تعداد، ۱۵ هزار درخواست وشکایت برابر راستی آزمایی صورت گرفته از سوی مرکز سامد اقدام مثبت بوده و مابقی در دست اقدام و مشاوره هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از وظایف سامد مسئولیت نظارت بر اقدام مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران و شهرداران در برگزاری دیدار چهره به چهره با مردم است.

 

معاون ارتباط مردمی اداره کل بازرسی استانداری خوزستان با عنوان اینکه طرح دیدار چهره به چهره مردم طی ۲ سال گذشته و از سوی استاندار وقت به مدیران ابلاغ شد ابراز کرد: مسئولان باید به صورت هماهنگ هر هفته روزهای دوشنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر را به عنوان روز ملاقات در مکان مشخص دفتر کار مدیران کل، فرمانداران، شهرداران، شرکت های بزرگ و مدیران شعب بانک‌های استان برگزار کنند و در زمان بیماری کرونا این ملاقات ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ادامه دارد.

 

وی عنوان کرد: مرکز سامد پایان هر سه ماه، تعداد ملاقات کنندگان و تاریخ ملاقات را از دستگاه های اجرایی دریافت و به مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری ارسال می‌کند که در آن مرکز رتبه‌بندی صورت می‌گیرد.

 

براتی بیان کرد: براساس پایش عملکردی سال ۱۳۹۹، هشت هزار و ۸۰۰ نفر ملاقات توسط مدیران با مردم صورت پذیرفت که این تعداد در قالب یک هزار و ۳۸ برنامه ملاقات در دفاتر مدیران بوده است.

 

وی به ۱۲۰ برنامه توسط مدیران در مرکز سامد اشاره کرد و ادامه داد: روزهای یکشنبه و سه‌شنبه مدیران در مرکز سامد حضور پیدا می‌کنند و پاسخگوی تلفنی مردم هستند که تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر تماس با این مرکز حاصل کرده‌اند.

 

معاون ارتباط مردمی اداره کل بازرسی استانداری خوزستان در پایان یاد آور شد: با وجود صدور بخشنامه اخیر در اردیبهشت سال جاری از طرف استاندار خوزستان مبنی بر الزام حضور مدیران در مرکز سامد جهت پاسخگویی به مردم اما برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از حضور در این مرکز امتناع می‌کنند که با توجه به دستور اکید استاندار در صورت عدم حضور با آنها به شدت برخورد قانونی می‌شود.

 

کد خبر 1058619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha