اقدامات فرهنگی دستگاه‌ها در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شود

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: اقدامات فرهنگی دستگاه‌ها در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان قرچک با حضور مسئولین این شهرستان و مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک گفت: در مقام ایثار و شهادت، آیات و روایات بسیاری نقل شده و مهمترین این روایات نیز فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) است که شهادت را شرافتمندانه ترین مرگ دانسته‌اند.

وی افزود: جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله جلسات بسیار مهم و مقدس هر شهرستان است که ابعاد آن دامنه وسیعی برای انقلاب و نظام دارد چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری محتاج این فرهنگ هستیم.

امام جمعه قرچک با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار برای همگان باید تبیین گردد، اظهار داشت: ایثار، عالی‌ترین مقام تسلیم و رضا در برابر خداوند متعال است، به این دلیل که جان بعنوان عزیزترین موجودیت و سرمایه هستی انسان تقدیم رضای پروردگار می‌شود.بهترین الگو و اسوه در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدا هستند و به معنای دیگر مروج اصلی این فرهنگ اول شهدا و بعد از آن خانواده‌های معظم آنان هستند، پس تکریم و احترام خانواده‌های معظم شاهد بر همگان واجب است.

اسماعیلی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از هر اداره‌ای، مسئولیت نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را سنگین می‌کند که بر این اساس باید بیش از گذشته برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد:‌ نیاز است برای ایجاد تحولات فرهنگی، اقدامات دستگاه‌ها در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شود.

کد خبر 1058626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha