تقویت فرصت های اقتصادی داخلی در تقابل جنگ اقتصادی

تقویت ظرفیت های تولیدی با ارتباط بین صنعت و دانشگاه و رفع موانع موجب ارتقا فرصت های اقتصاد داخلی برای تقابل با جنگ اقتصادی دشمن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، پیروزی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران و حرکت این جریان در چهار دهه و آغاز گام دومی برای این حرکت آنچنان بر پیکره زندگی و نظام برنامه ریزی مستبدان و مخالفان آزادی در جهان نواخته که آنان خواب شب خود را برای برنامه ریزی جهت زمین زدن این نظام بکار گرفته اند.

 

دشمن روز و شب در تلاش است که نه تنها جلوی گسترش مبانی آزادی خواهی در جهان را بگیرد بلکه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مبدا این اتفاق را زمین گیر کند و در نهایت اهداف شوم خود را پی ریزی و ادامه دهد.

 

برای تحقق این برنامه شب و روز در تلاش هستند و توطئه و برنامه های متنوعی را نیز بکار گرفته اند و از هیچ تلاشی دریغ نکرده و عزم خود را استوار بر این عرصه نهاده اند و اگرچه ناامید و مایوس شده اند اما به هر حال صدمه هایی نیز وارد کرده اند.

جنگ اقتصادی یکی از فصول مهم این نبرد با نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است که تصویب و اجرای تحریم های ظالمانه و غیر بشری اوج این تئوری و برنامه آن ها بوده است اما بر خلاف پیش بینی های خود این تلاش ها کارساز نشده و با مقاومت ملت ایران و مجاهدت تیم های اقتصادی و فعالان این حوزه خودباوری افزایش و روند تولید بیش از گذشته پیش رفته است.

 

تلاش دیپلماسی خارجی ایران همواره در راستای تسهیل شرایط اقتصادی در ابعاد و جنبه های مختلف بوده است و آنان همواره تلاش کرده اند تا فرصت های صادراتی را بیش از گذشته تقویت کنند و اینگونه تولید ناخالص ملی را افزایش دهند.

 

در این مسیر دستاوردهای زیادی را بدست آورده ایم اما این اول راه است و تداوم آن نیاز به همبستگی و همکاری بیشتر نهادها و متخصصان در عرصه های مختلف است.

 

روزی خواهد آمد که تولیدات ایران جهان را فراخواهد گرفت و افتخار آن برای مردمان خواهد شد که بر اثر مقاومت، تلاش و همت مضاعف به برنامه ای جامع و افتخاراتی بزرگ رسیده اند.

 

*تلاش همه با هم برای تقویت فرصت های تولیدی

 

تقویت فرصت های اقتصادی داخلی در تقابل جنگ اقتصادی ضرورت دارد و حتما تقویت ظرفیت های تولیدی با ارتباط بین صنعت و دانشگاه و رفع موانع موجب ارتقا فرصت های اقتصاد داخلی برای تقابل با جنگ اقتصادی دشمن خواهد بود.

 

آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد» امام جمعه اصفهان که  وضعیت اقتصادی کشور شرایطی سخت و دشوار توصیف کرد، پیرامون این موضوع گفت: توطئه و تحریم های سخت و ظالمانه عامل این سرنوشت شده که کشور در مدت چند سال اخیر در شرایط جنگ و سخت ترین دوران قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: مردم بر این وضعیت صبر کردنه اند و دشمن از جنگ نظامی و اقتصادی با ایران ناامید شده و ایران به اهداف خود رسیده است.

 

*ضرورت تقویت تولید داخل برای عزتمندی

 

رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافند هوایی شهید بابایی اصفهان با بیان اینکه عزتمندی در کاهش وابستگی ها است، تصریح کرد: اگربه کسی دست نیاز دراز کردی اسیر او خواهی شد، اگر ما اهل تولید نشدیم و اهل واردات تولید دیگران بشویم اسیر آنها شده ایم.

 

حجت الاسلام «عبدالرسول عباسی»، ادامه داد: با توجه به اینکه خداوند در این کره خاکی امکانات زیادی به ما داده و ما می توانین صنعت های جدید و کارها و حرفه های مختلفی برای خود مهیاء و آماده کنید و به عزت برسیم.

وی اضافه کرد: تقویت تولید داخل برای عزتمندی کشور با وجود سرمایه های زیاد داخلی ضروری است اما برخی به این مسائل توجه ندارند.

*پیوند عزت کشور با تولید داخلی

 

 همانگونه که کارشناسان به این مسئله توجه داشته اند، عزت داخلی کشور در کاهش وابستگی ها است و اگر دشمن در جنگ اقتصادی شکست خورده پس این موضوع بر فرصت سازی ها موثر بوده و چه خدمات زیادی ارائه شده و البته مردم در الگوی مصرف خود نیز عاقلانه و منطقی عمل کرده اند.

 

تقویت تولید داخل چالش هایی مثل ناکارآمدی قوانین، بروکراسی سخت اداری، مشکلات صادرات، نبود فرصت های رقابتی، کمبود ارتباط دانشگاه و صنعت و دلایل دیگر روبرو شده و برای بازگشایی این گره ها نیاز به نقش آفرینی بخش های مختلف علمی و صنعتی است.

«علی خان نصر» از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با تاکید بر فرصت هایی که در کشور نهفته و قادر به ایجاد بسترهای شغلی خواهد بود، خاطرنشان کرد: نظام آموزشی نیاز به بازنگری و تقویت فرصت های تعاملی بین صنعت و دانشگاه است.

 

وی ادامه داد: بسیاری از فرصت های تولیدی و اقتصادی کشور که برگرفته از منابع داخلی است به دلیل ناشناختگی و نبود برنامه و چشم انداز بی بهره مانده و همین موضوع بر اقتصاد کشور اثر می گذارد.

 

نگاه همه جانبه قطعا موجب رشد اقتصادی و کاهش مشکلات و موانع خواهد شد پس باید برای آن برنامه ریزی و اقدام راهبردی اساسی انجام داده که در این کار تقسیم فعالیت، فرصت سازی، افزایش شناخت و تدوین چشم انداز لازم است.

 

کد خبر 1058671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha