دستورالعمل، زمان و شرایط ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد اعلام شد

دستورالعمل، زمان و شرایط و ضوابط ثبت نام مدارس شاهد در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ در دومین نشست ستاد شاهد استان کردستان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در دومین نشست ستاد شاهد استان کردستان، بر برنامه‌ریزی لازم به منظور ساماندهی نیروی انسانی اقدامات مربوط به مدارس شاهد در سال تحصیلی جدید از طریق ستاداجرایی شاهد استان و شهرستان‌ها  تاکید کرد.

 

وی در خصوص انتصاب مدیران مدارس شاهد استان گفت: در صورت انتخاب و عزل و جابجایی مدیران، این اقدام در موعد زمانی مقرر سه گزینه پیشنهادی معرفی و در نهایت تا پایان تیرماه با همفکری شهرستان و مناطق و با بررسی کارشناسانه و به موقع انجام شود تا مدیر جدید ضمن استقرار در مدرسه محل خدمت، برنامه‌های مربوط به سال تحصیلی جدید را با قوت پیگیری نماید. 

 

صلاح الدین مفیدی رییس اداره امورشاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گزارشی از مصوبات نشست‌های قبلی ستاد شاهد استان ارائه کرد و گفت: شناسنامه فعالیت‌های مدارس شاهد به عنوان نقشه راه و  برنامه سالانه و تقویم اجرایی در راستای استانداردسازی فعالیت‌ها و ایجاد سبک منسجم در مدارس شاهد با مصادیق مشخص، در اختیار مدیران مدارس شاهد قرار گرفته و در مرحله اجرایی شدن است. 

 

وی افزود: در همین راستا کارگاه‌های آموزشی برگزار و مجموعه فیلم‌های آموزشی در اختیار مدیران مدارس شاهد قرار گرفت و شناسنامه مذکور در جلسه فروردین ماه مدیران و روسای آموزش و پرورش استان تشریح و مجموعه اعضای ستاد شاهد استان و شهرستان توجیه و یک دوره ضمن خدمت ۲۴ ساعته با عنوان تفکر سیستمی در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ برای اعضای ستادهای شاهد استان و شهرستان و مدیران و عوامل آموزشی و پرورشی مدارس شاهد پیش بینی شده است. 

 

وی برگزاری کیفی اختتامیه یادواره‌های شهدای دانش‌آموزی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد یادگیری به صورت حضوری و در فضای مجازی و تقدیر از معاونین پرورشی فعال مدارس شاهد استان و ارزیابی سالانه مدارس شاهد در زمینه مالی با هدف انضباط مالی و آگاهی بخشی به مدیران را از دیگر اقدامات انجام شده در اداره امور شاهد استان عنوان کرد. 

 

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان کردستان در ادامه گزارشی از برنامه‌های سوم شعبان و بزرگداشت روز جانباز و ۱۲ فروردین در سطح استان و شهرستان‌ها ارائه کرد و گفت: به همین مناسبت از جانبازان معزز فرهنگی تقدیر بعمل آمده است.

 

مفیدی برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف از جمله مسابقه دل نوشته دانش‌آموزان با سردار دلها  به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، مسابقه شهید پژوهی به مناسبت بزرگداشت روز شهدا، نامه‌ای به شهید به مناسبت دهه مبارک فجر و جمع‌آوری ۵۳ اثر برتر از بین آثار ارسالی و با مشارکت بسیج فرهنگیان در راستای بزرگداشت هفته مقام معلم و اجرای برنامه دیدار با خانواده‌های معزز شهدای فرهنگی و غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای گرانقدر را از دیگر برنامه‌های اجرا شده عنوان کرد.

 

وی در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به فعالیت ۵۳ مدرسه شاهد در استان بیان کرد: از این تعداد ۲۶ مدرسه در دوره ابتدایی، ۱۶ مدرسه در دوره متوسطه اول و ۱۱ مدرسه در دوره دوم متوسطه فعالیت دارد.

 

وی گفت: تعداد ۱۴ هزار و ۶۶۲ دانش‌آموز در مدارس شاهد استان مشغول به تحصیل هستند که ۹۹۲ دانش‌آموز جامعه هدف و ۳۰۰ دانش‌آموز نیز طرح پراکنده شاهد است که پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید نیز همین تعداد دانش‌آموز در مدارس شاهد استان مشغول به تحصیل باشند. 

 

رییس اداره امور شاهد و ایثارگران استان کردستان از ارسال دستورالعمل ثبت نام مدارس شاهد استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ خبر داد و با بیان اینکه ثبت نام از طریق سامانه سیدا و درگاه پادا انجام خواهد شد، اظهار کرد: در همین راستا اطلاع‌رسانی لازم انجام، تراکت‌های تبلیغی و فلوچارت فرایند ثبت نام طراحی شده و جلسه توجیهی به صورت ویدیو کنفرانس برای اعضای ستاد ثبت نام مدارس شاهد  پیش‌بینی شده است. 

 

وی به زمان پیش ثبت نام پایه های ورودی در مدارس شاهد نیز اشاره کرد و یادآور شد: زمان ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد تا ۲۵ خرداد، پایه هفتم از ۲۲ خرداد تا ۱۵ تیر و پایه دهم نیز از ۱ تیر تا ۲۵ تیر خواهد بود.
 


مفیدی افزود: دانش‌آموزان شاهد (فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان ۲۵ درصد به بالا) و غیر شاهد با اولویت‌های ایثارگری، فرهنگیان، کارکنان بنیاد شهید بر اساس شرایط و ضوابط ابلاغی می‌توانند در زمان‌های اعلام شده از طریق سامانه «سیدا» و درگاه پادا نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام نمایند و ثبت‌نام دانش پایه دهم بر اساس فرم هدایت تحصیلی و امتیاز بندی الف، ب و ج خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله سوم خرداد، یکی از ماموریت‌های این حوزه را حفظ ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و فتح خرمشهر را یکی از بارزترین فتح الهی عنوان کرد و گفت: نواخته شدن زنگ مقاومت در حوزه‌های امتحانی، تقدیر از رزمندگان این دوران، تهیه محتوای روایتی برای استفاده درفضای مجازی توسط مدارس شاهد، برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی، فضا سازی محیطی، سرکشی به خانواده‌های معزز شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس و گلباران مزار شهدا، ویژه برنامه‌هایی است که به این مناسبت پیش بینی شده است. 

 

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان در بخش پایانی سخنان خود گزارشی از نتایج تجزیه و تحلیل امتحانات دانش‌آموزان مدارس شاهد در نوبت دیماه ۱۳۹۹ را ارائه کرد. 

 

در این نشست پیشنهاد ستادهای شاهد شهرستان و مناطق در خصوص شهریه و کمک سرانه مدارس شاهد استان در سال تحصیلی جدید بررسی و بعد از بحث و تبادل نظر در این خصوص تصمیم‌گیری لازم انجام شود. 

 

در این نشست، دستورالعمل ثبت نام مدارس شاهد در سال تحصیلی جدید تشریح و در خصوص کمک سرانه مشارکت دانش‌آموزان شاهد و غیر شاهد و گرامیداشت یوم الله سوم خرداد بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

 

همچنین گزارشی از نتایج تجزیه و تحلیل امتحانات دیماه سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ دانش‌آموزان جامعه هدف و طرح پراکنده شاهد ارائه شد.

کد خبر 1058684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha