مجلس و دولت مصمم به افزایش ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه در  روستاها هستند

دنیامالی با بیان اینکه به جهت شرایط کرونایی روستاها به خدمات ارتباطی و اینترنت نیاز بیشتری پیدا کردند گفت: مجلس و دولت برای افزایش ضریب نفوذ و پوشش اینترنت و تلفن همراه در کل روستاهای کشور مصمم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « احمد دنیامالی» شامگاه جمعه( ۳۱ اردیبهشت) در برنامه در مسیر توسعه یکی از مشکلات شهرهای پرجمعیت برای ایجاد امکانات رادیویی را تراکم زیاد و جمعیت سیال آن مناطق خواند و با بیان اینکه این موارد در شهرهای انزلی و رشت وجود دارد عنوان کرد: به علت نزدیک بودن شهرهای گیلان به مرکز کشور شاهد ورود خیل عظیمی از مسافران به داخل استان هستیم.

 

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تاکید بر اینکه ورود تعداد زیاد مسافران و گردشگران به گیلان دلیل و توجیه خوبی برای بروز مشکل در حوزه ارتباطات و اینترنت استان نیست تصریح کرد: بزرگترین مشکل ما در حوزه‌های شهری این است که باید به نحوی مردم بپذیرند که افزایش دکل‌ها و نصب آن‌ها آسیبی برایشان به دنبال ندارد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس سلامت مردم را برای حوزه قانونگذاری مهم‌تر از هر چیز دیگری دانست و با بیان اینکه هنوز اثبات علمی اینکه نصب دکل‌ها برای سلامتی مضر است به دست مجلس نرسیده ابراز داشت: کمیسیون صنایع مجلس در حال انجام هماهنگی با حوزه وزارت ارتباطات است تا مشکلات نصب دکل‌ها به نوعی مرتفع شود.

 

وی سطح پوشش اینترنت و تلفن همراه در شهرستان بندرانزلی را نسبتا خوب اعلام کرد و با اشاره به اینکه برخی از روستاها هنوز در این مورد گلایه‌های زیادی دارند ابراز داشت: باید توجیه اقتصادی برای ورود اپراتورها را به نقاط مختلف کشور فراهم کنیم و یکی از مشکلات ما این است که آنتن‌های مورد استفاده اپراتورها انحصاری است.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان تعداد بالای آنتن‌ها و دکل‌های نصب شده  اپراتورها در تهران را یکی از مشکلات زیبایی شناختی این شهر خواند و یادآور شد: به طور قطع و یقین هر چه قدر هزینه‌های اپراتورها کاهش پیدا کند به نوعی دریافتی از مشتریان هم کاهش پیدا می‌کند و هم اینکه سرویس‌دهی بسیار بهتری از طرف اپراتورها انجام می‌شود.

 

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با بیان اینکه به علت شرایط کرونایی، بحث تقویت زیرساخت‌های اینترنت روستاهای کشور بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفت اذعان کرد: با تمام مشکلات و موانعی که وجود دارد مجلس و دولت مصمم هستند که پوشش اینترنت و تلفن همراه کل روستاها را به نحو مطلوبی افزایش دهد.

 

دنیامالی استفاده مطلوب از صنعت گردشگری را برای توسعه استان گیلان مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های این امر بحث امکانات ارتباطی و اینترنت است خاطرنشان کرد: افزایش خدمات ارتباطی علاوه بر حوزه گردشگری روی بخش سلامت و بهداشت هم تأثیرات خوبی دارد و در مجموع به نفع جامعه تمام می‌شود.

کد خبر 1058735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha