سطح زیر کشت باغات گل محمدی کاهش داشته است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: سطح زیر کشت باغات گل محمدی شهرستان از ۷۲ هکتار به ۵۲ هکتار رسیده که ۲۰ هکتار کاهش داشته است.

«حبیب الله مقتدر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: سال گذشته سطح زیر کشت 30 بهره بردار این محصول در شهرستان 72 هکتار بوده که امسال به 52 هکتار رسیده است.

 

 

مدیر جهاد کشاروزی شهرستان فاروج گفت: در سطح 52 هکتار شهرستان، میانگین عملکرد گل تر در هر هکتار 4 تن و نسبت تولید گلاب به ازای هر کیلو گل یک و نیم لیتر است.

 

 

مقتدر با اشاره به اینکه به ازای هر تن گل حدود 200 گرم اسانس به دست می آید افزود: گل محمدی با شرایط محیطی سازگار و کم آب طلب است و 30 تولید کننده و بهره بردار در این حوزه در  شهرستان فعالیت دارند.

 

 

وی گفت: در شهرستان یک واحد گلاب گیری فعال است که امسال تنها 5 درصد تولیدات شهرستان در این واحد فرآوری شده است.

 

 

وی، ظرفیت واحد گلاب گیری و فرآوری این محصول در شهرستان  را، 300 تن عنوان کرد و گفت: بیشتر گل محمدی تولیدی شهرستان به استان های دیگر ارسال و بخشی هم به صورت خانگی گلاب گیری می شود.

 

 

مقتدر گفت: تنها  واحد فرآوری شهرستان امسال، فقط 6 تن از گل تولیدی را خریداری کرده که کمتر از 5 درصد تولید است.

 

 

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، تولیدات این واحد را، گلاب، گل خشک و کانکریت (تولید کانکریت و ابسولوت (عصاره مطلق) از گل محمدی دارای بیشترین ارزش افزوده است) عنوان کرد.

 

 

مقتدر گفت: طی سال علاوه بر ارائه خدمات، امکانات  و تسهیلات به متقاضیان  برای تولید کنندگان در این بخش کلاس های مختلف آموزشی و ترویجی نیز برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1058842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha