همایش ائمه جمعه ایلام برگزار شد/ مساجد محور حل مشکلات محلات شود

نشست هم اندیشی ائمه جماعات شهرستان ایلام (طرح تواصی) در حسینیه حضرت زینب کبری(س) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و جمعی از ائمه جماعات مساجد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱ خرداد) در این نشست هم اندیشی، اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعت در ترویج ارزش ها و فرهنگ ناب اسلامی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان نقش مهم و تاثیرگذاری برعهده دارند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، روز ایثار و مقاومت و پیروزی جبهه مقاومت بر رژیم کودک کش اسرائیل، اظهار کرد: از نکات مهم در این ایام حساس استفاده از فرصت‌های پیش‌رو جهت آگاهی بخشی به جامعه است.

 

 امام جمعه ایلام به قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امروز به حمدلله محور مقاومت با حمایت های جمهوری اسلامی حرف اول را در منطقه می‌زند.

 

وی در ادامه به روحانیون استان و ائمه جماعات توصیه کردند که در محله و مسجد، نقش محوری داشته باشند و در راستای شناسایی مشکلات محلات و مساجد و حل آنها قدم بردارند.

 

امام جمعه ایلام در پایان با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری در پای صندوق های رای، خاطرنشان کرد: تشویق و ترغیب اقشار مختلف مردم مردم به حضور حداکثری در پای صندوق آرا و انتخاب کاندیدای اصلح از جمله رسالت های خطیر روحانیون و ائمه جماعات است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام  نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری انتخابات لیله القدر انقلاب است که سرنوشت چهار سال مملکت در این روز توسط مردم تعیین می شود.

 

حجت الاسلام «محمد فتاحی» یادآور شد: رعایت تقوای الهی توسط کاندیداهای محترم و طرفداران آنها بسیار مهم و حیاتی است.

 

وی افزود: روشنگری در ایام انتخابات یکی از وظایف مهم نخبگان روحانیون و کنشگران اجتماعی جامعه است و این نکته را حائز اهمیت است که نباید از آرایش جنگی دشمن در این زمان حساس غافل شد.

 

فتاحی از روحانیون و ائمه جماعات خواست که فارغ از حمایت از شخص خاص در انتخابات به روشنگری بیان چهارچوب ها و شاخصه های کاندیدای اصلح بپردازند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این نشست با اشاره به تعامل و همکاری بسیار خوب ائمه جمعه، هیئت امنا و نهادهای فعال در مساجد با کانون های فرهنگی و هنری، اظهار کرد: در فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری ائمه جمعه و جماعت در سطح مناطق مختلف شهری و روستایی محور هستند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با اشاره به سیاست ها و برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در رونق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد، یادآور شد: کانون های مساجد در تلاش هستند با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری زمینه های لازم را برای جذب جوانان به مساجد فراهم کنند.

 

وی با تقدیر از ائمه جمعه و جماعات در همراهی و تعامل با کانون های فرهنگی و هنری مساجد یادآور شد: در ایام شیوع کرونا کانون های فرهنگی و هنری مساجد  طرح کمک های مومنانه و طرح ملی ایران قوی را با محوریت ائمه جماعات در سراسر استان برگزار کردند که در این زمینه نیز موفقیت های بزرگی برای کانون های مساجد به فضل الهی حاصل شد.

 

گفتنی است  در این همایش که با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان،ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان برگزار شد، از ائمه جماعات فعال در سطح مساجد شهرستان ایلام با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

کد خبر 1058850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha