۴ شهرستان ایلام در وضعیت نارنجی قرار دارند/ شناسایی ۴۶ مورد جدید از ابتلا به کرونا

کریمیان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۴۶ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در استان ایلام شناسایی شده است، گفت: بر اساس رنگ بندی جدید شهرستان های ایلام، مهران، چوار و آبدانان در وضعیت نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، ظهر امروز(۱ خرداد) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان  در شبانه روز گذشته  به تعداد ۳۸۳۲۹ نفر  افزایش یافته است.

 

«محمد کریمیان» با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۶ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است، افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده و بر این اساس مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۷۷۷ نفر  در استان است.

 

وی با بیان اینکه  یک مورد فوتی امروز  مربوط به شهرستان چوار است، یادآور شد:  بر اساس این رنگ بندی جدید شهرستان های ایلام، مهران، چوار و آبدانان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.  

                                                                                                                      

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های کشور را اعلام کرد که براساس آن ۴ شهر استان در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

 کریمیان با بیان اینکه شهرستان های دهلران، چرداول، هلیلان، سیروان، ایوان، ملکشاهی، بدره و دره شهر نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند،  افزود: شهرستان مهران به دلیل افزایش بستری ها از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی و شهرستان های دهلران، دره شهر، چرداول و ایوان نیز از وضعیت نارنجی به زرد تغییر یافت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با هشدار در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان های پرخطر، خاطرنشان کرد: شهرستان ایلام در وضعیت نگران کننده قرار دارد و روند بستری های آن افزایشی است و  عدم رعایت پروتکل ها، حضور در تجمعات، سهل انگاری و افزایش بستری ها از عوامل تغییر وضعیت در شهرستان ها است.

 

 

کد خبر 1058891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha