«پیچوله» احترام به بزرگترها را به بچه ها آموزش می دهد

شمس با بیان اینکه برخی خانواده ها، سالخوردگان را به خانه سالمندان می برند و یا خیلی دیر به پدربزرگ و مادربزرگ سر می زنند، گفت: احترام به بزرگترها و مهربانی با آنها مهم ترین پیام«پیچوله» است.

«محمد رضا شمس» از چاپ چند کتاب تصویری برای خردسالان به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان خبر داد و گفت: چند کار تصویری با عناوین «کلاغ گرسنه»، «پیچوله»، «ماهی بنفش برگرد» و «دیو دیوی» دارم که برای گروه خردسال است و از سوی انتشارات طلایی منتشر خواهد شد.

 

این نویسنده، شاعر و مترجم در مورد کتاب «پیچوله» اظهار داشت: در این کتاب، پسری دلتنگ پدربزرگ می شود و می خواهد او را ببیند و در مسیر، خطرات بسیاری را متحمل می شود. از طرفی پدربزرگ نیز دلتنگ نوه اش می شود و به راه می افتد و آنها در راه همدیگر را می بینند. این کتاب تصویری احترام به بزرگترها را به بچه ها گوشزد می کند، اینکه به بزرگترها سر بزنیم و با آنها مهربان باشیم. متاسفانه سالهاست که در کشور ما برخی خانواده ها، سالخوردگان را به خانه سالمندان می برند و یا اینکه خیلی دیر به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها سر می زنند.باید به افراد از همان کودکی احترام به والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگها را یاد دهیم.

 

وی که کتابهایی همچون قصه های سر و ته، پهلوان پنبه، قصه بهار، مراد شمر، صیادان ماه و جاده را نوشته است، تصریح کرد: سعی کردم در هر یک از این کتابها پیامی اخلاقی را به طور غیر مستقیم به خردسالان ارایه دهم. به عنوان مثال در کتاب «یک بسته باران» توجه خردسالان را به سالخوردگان و افراد ناتوان جلب کردم. این کتاب در مورد مهربانی است.در کتاب «یک کلاغ گرسنه» اهمیت شکر و شکر گزاری در برابر نعمت های خداوند را به بچه ها یادآور شدم. نکات اخلاقی را باید از همان کودکی در قالب شعر، داستان و به طور غیر مستقیم آموزش داد تا در وجود افراد نهادینه شود.

 

شمس با اشاره به اهمیت کتابهای تصویری خاطرنشان کرد: با وجود مفید و موثر بودن کتابهای تصویری، در کشور ما شناختی در مورد این نوع کتابها وجود ندارد. متاسفانه حتی کارشناسانی که در مجموعه هایی مانند انتشارات هستند و خودشان دست به قلم هستند، اطلاعات کافی در مورد کتاب های تصویری ندارند. کتابهای تصویری به رشد فکری کودکان و خردسالان کمک زیادی می کند و باعث افزایش قدرت تخیل آنها می شود. نویسندگان و شاعران باید اطلاعات خود را در زمینه کتابهای تصویری افزایش دهند و سپس آگاهی خود را به خانواده ها انتقال دهند.

 

 

 

کد خبر 1058939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha