ارسال بیش از ۸۰ مقاله به همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

حجت الاسلام دیانی از ارسال بیش از ۸۰ مقاله علمی از سوی محققان و پژوهشگران به دبیرخانه همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خبر داد و افزود: مقالات منتخب و چکیده های برگزیده این همایش در قالب کتاب مجموعه مقالات تدوین وچاپ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌حجت الاسلام «محمود دیانی» امروز(یکم خرداد) در آیین اختتامیه همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که به‌صورت لایو اینستاگرامی برگزار شد، با اشاره به تلاش فراوان و طولانی برای برگزاری این همایش، اظهار کرد: موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری، دانشگاه مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران پای کار بودند تا این گام مهم در جهت اعتلای فرهنگ دیرینه مازندران برداشته شود.

 

دبیر همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، با تاکید بر روایتی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: حضرت فرمودند بجنگید تا فرزندان شما کرامت را به ارث ببرند، در بخش فرهنگ سایر عناصر فرهنگی نیز باید بجنگند تا سابقه اینچنین طولانی در استان که قطعا در آینده موثر است دیده شود.

 

حجت الاسلام دیانی یادآور شد: موسسه قرآنی پیامبر اعظم(ص) تلاش دارد تا با نگاه روشن تر، توسعه نگرانه و مسئولانه کار کند تا در مسیر توسعه فرهنگ اقدامات خوبی صورت بگیرد.

 

رئیس موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری با اشاره به اینکه مازندران، هنرمندان باعظمتی داشت و دارد، گفت: به گفته شهید مطهری در ۳۵۰ سال گذشته فلفسه و کلام اسلامی در اختیار استان‌های شمالی بود، این استان همچنین به خود چهره‌های علمی و فلسفی موفقی دیده است.

 

وی عنوان کرد: حمایت‌ها در بخش فرهنگی باید قوی‌تر از قبل صورت بگیرد تا در همه بخش‌ها شاهد اعتلای فرهنگ ناب و اصیل مازندران باشیم، خوشبختانه مقالات خوب و باکیفیتی به این همایش ارسال شد که نشان از توجه هنرمندان به این همایش و علاقه‌شان به فرهنگ دارد.

 

 

حجت الاسلام دیانی از ارسال بیش از ۸۰ مقاله علمی از سوی محققان و پژوهشگران به دبیرخانه همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خبر داد و افزود:  مقالات منتخب و چکیده های برگزیده این همایش در قالب کتاب مجموعه مقالات تدوین و به چاپ خواهد رسید.

 

 

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت ملاصدرا اذعان کرد: تفکر این بزرگ مرد در مطرح ساختن آموزه‌های دینی بسیار موثر بود، این افراد باید شناخته شوند البته که در استان مردان فلسفی و دینی بزرگی داریم.

 

حجت الاسلام دیانی ادامه داد: مازندران را دریابید، این استان سال‌ها میراث‌دار تفکر عقلانی برای اسلام بود زیبنده نیست در ۵۰ سال آینده شاهد تغییر مسیر باشیم، حضرت امیرالمومنان علی(ع) در نهج البلاغه علما را مسئول دانستند، امروز هم همه ما مسئولیم.

 

رئیس موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری در پایان از «احد جاودانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و «علیرضا شریعت» فرماندار آمل به‌خاطر همکاری خوبشان در برپایی این همایش تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1058992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha