نام شیراز در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرمین خوش درخشید

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار شهید از استان فارس برای حفظ این مرز و بوم و اسلام عزیز جان خود را در کف اخلاص گذاشتند، گفت: نام شیراز در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرمین خوش درخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «یعقوب سلیمانی»، امروز (شنبه 1 خرداد) در مراسم اختتامیه جشنواره عکس «ایثار» که در سینما «فرهنگ» شیراز برگزار شد، گفت: 15 هزار شهید از استان فارس برای حفظ این مرز و بوم و اسلام عزیز جان خود را در کف اخلاص گذاشتند.

معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه شیراز شهر علم و دانش، شهر فلسفه، هنر، شعر و ادب، شهر ترویج دین و مذهب و شهر ایثار و شهادت است، افزود: نام شیراز در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرمین خوش درخشید.

وی با اشاره به اینکه در عملیات «بیت المقدس» نزدیک به 300 نفر از فارس برای حفظ اسلام با خدای خود معامله کردند، تاکید کرد: سومین جشنواره عکس «ایثار» با نگاه رویکرد اجتماعی است.

سلیمانی با یادآوری این مطلب که عکس هنر ماندگار است و شهدا هنرمندان ازلی گیتی هستند که با هنرمند اصل جهان خداوند متعال، هم نوا شدند، اضافه کرد: برخی مواقع یک عکس هنرمندانه، تحول ایجاد می کند و برخی تصاویر انسان را متحول می کند.

وی با اشاره به اینکه جنگ 11 روزه هم پیوسته در دفاع مقدس ما بود و تردیدی نیست که دفاع مقدس ما در امتداد قیام حسینی است، اضافه کرد: امروز می بینیم گنبد آهنین هم کارایی ندارد و دشمن تمام توان خود را انجام داد که چهلمین سال را نبینیم در شرایط به چهل و دومین سال ورود پیدا کردیم که اقتدار بیشتر داریم که تمام این ها به خاطر ترویج گفتمان شهداست که بخشی از آن هنرمندانه با عکس و فیلم می توان به تصویر کشید.

سلیمانی با اشاره به اینکه عکسی که هنرمندانه به تصویر کشیده می شود، دنیا را جریحه دار می کند و مظلومیت را می بینیم، اضافه کرد: امیدوارم در سال جاری شاهد جشنواره ملی و یا بین المللی شعر در شیراز باشیم.

کد خبر 1059002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha