ضرورت آماده‌سازی فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس گیلان برای بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان

زارع با تاکید نقش آفرینی موثر دستگاه‌های ذیربط برای به دست آوردن اسناد و نمایش آنها در بخش کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس، گفت: باید نهایت تلاش صورت گیرد تا این فاز نخست این مجموعه، برای بازدید دانش آموزان و دانشجویان مهیا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» عصر امروز (شنبه، 1 خرداد) در جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به خاطره شیرین و غرور آفرین سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: این روز ارزشمند در تقویم ملی ایران اسلامی به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گذاری شده است.

استاندار گیلان به شهدای نقش آفرین در عملیات بیت ‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، افزود: حضور موثر و نقش آفرین ایثارگران گیلانی در عملیات‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس، همواره یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث موزه دفاع مقدس، اقدامی مهم، ارزشمند و ماندگار است، تصریح کرد: این فضای فرهنگی می‌تواند محلی برای انتقال فرهنگ ایثار، شهادت، شجاعت، ایستادگی و رشادت فرزندان این مرز و بوم به نسل جوان و آیندگان باشد.

زارع با قدردانی از حمایت های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای راه اندازی این مرکز فرهنگی و نیز اهتمام مدیران دستگاه های اجرایی، مشارکت جمعی را در حصول نتیجه موثر خواند و یادآور شد: باید در اجرای تصمیمات اتخاذ شده، تسریع و زیرساخت ها بویژه در مورد فاز اول، تا مردادماه آماده شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در خصوص تأمین تجهیزات و امکانات نیز در کنار استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح، از اسناد و مدارک گرانبهایی که خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگر در اختیار دارند، بهره بگیرید.

وی نقش آفرینی موثر دستگاه های ذیربط و رایزنی آنها از جمله بنیاد شهید استان برای به دست آوردن این اسناد و نمایش آنها در بخش کتابخانه این مرکز فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نهایت تلاش صورت گیرد تا این مجموعه، برای بازدید دانش آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی پیش رو مهیا شود.

زارع  اذعان کرد: همه دستگاه‌های باید تلاش کنند که عملیات اجرایی فاز 2 باغ موزه دفاع مقدس استان گیلان، بلافاصله پس از افتتاح فاز 1 از شهریور ماه، آغاز شود.

گفتنی است، استاندار گیلان همچنین از روند تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و نیز نمایشگاه عکس حاشیه این جلسه بازدید کرد.

کد خبر 1059014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha