کنفرانس بین المللی «کرونا و نظام سلامت» در زنجان برگزار می شود

به همت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، کنفرانس بین‌المللی سه روزه «کووید ۱۹، نظام سلامت و درس‌های آموخته» از ۴ تا ۶ خردادماه امسال‌ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، به همت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، کنفرانس بین‌المللی سه روزه «کووید ۱۹، نظام سلامت و درس‌های آموخته» از 4 تا 6 خردادماه امسال‌ خواهد بود.

 

سمپوزیوم بین‌المللی «کووید - ۱۹ و نظام سلامت – درس‌های آموخته» به بررسی نحوه برخورد نظام سلامت کشور به معنای عام آن با بیماری کووید - ۱۹ به عنوان یک بیماری جدید و ناشناخته و نقاط ضعف و قوت آن در مواجهه با این بیماری از جمله در بخش روش‌های مختلف درمانی به کار رفته، تاثیر روش‌های مختلف حفاظتی و روش‌های بهداشتی مورد استفاده برای حفظ ایمنی محیط زیست به لحاظ ایجاد بیماری، مراقبت‌های پرستاری و درمانی و نیز روش‌های غربالگری، رژیم‌های دارویی به کار رفته، نظام مراقبتی به کار رفته، نحوه آموزش و اطلاع‌رسانی و در پی آن مشارکت‌های مردمی، چگونگی هماهنگی‌های بین‌بخشی، سلامت روان، باورها و آموزه‌های دینی و نظام سلامت و تشخیص و گزارش‌دهی که همگی از جمله موضوعات بحث‌برانگیز و پراهمیت در مواجهه با یک بیماری نو پدید هستند، خواهد پرداخت.

 

این همایش با ارائه آخرین یافته‌ها و پژوهش‌های علمی خود در این زمینه و با توجه به ادامه بروز موارد بیماری‌های نوپدید و بازپدید در سطح جهانی، به تبادل تجارب پرداخته و دستاوردهای همایش چراغ راه برنامه‌های مدیریتی و عملی برای مبارزه با بیماری‌های بازپدید – نوپدید و به ویژه کووید ۱۹ خواهد بود.

 

خدمات پیشگیرانه، غربالگری، اطلاع‌رسانی، آموزش عمومی و دستورالعمل‌های بهداشتی، ایمن‌سازی همگانی بر علیه کووید ۱۹، تشخیص، مراقبت، درمان و پیامدها، کووید ۱۹ و سلامت روان، مشارکت‌های مردمی، نیروهای داوطلب و سازمان‌های مدنی و غیردولتی، قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری، حمایت‌طلبی، همکاری بین‌بخشی و شبکه‌سازی، مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی از جمله محورهای کنفرانس بین‌المللی کووید - ۱۹ و نظام سلامت - درس‌های آموخته است.

 

بسیج منابع، ظرفیت‌سازی و توانمندسازی، مدیریت بحران، میزان دسترسی گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر به خدمات درمانی، وضعیت ارائه سایر خدمات بهداشتی و درمانی در جریان همه‌گیری کووید ۱۹، نظام ثبت و گزارش‌دهی، پایش و ارزشیابی مداخلات مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ و نقش نظام آموزش پزشکی در همه‌گیری کووید - ۱۹ از جمله محورهای همایش مذکور است.

 

تاکنون بیش از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی کووید - ۱۹ و نظام سلامت - درس‌های آموخته ارسال شده که ۲۳ مقاله آن پذیرفته شده است و ۲۱۴ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد و مقالات برتر در مجله اسکوپوس دانشگاه چاپ خواهد شد.

 

قابل ذکر است برای همه شرکت‌کنندگان در این کنفرانس بین‌المللی گواهی حضور صادر خواهد شد و کلیه پروسه برای شرکت‌کنندگان رایگان خواهد بود.

 

کد خبر 1059074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha